Po porodzie
Now Reading
Podstawowe błędy żywieniowe młodych mam!
0

Kiedy zaczynamy naszą przygodę z macierzyństwem często możemy usłyszeć to, czego nie powinniśmy jeść ze względu na okres laktacji i ze względu na naszego malucha. Jednocześnie w tym czasie musimy wyjątkowo dbać o naszą dietę. Zazwyczaj będziemy słyszały „jedz to, unikaj tamtego, od tego niemowlę będzie miało kolki”. Tak zaczynamy przygodę ze zdrowym odżywianiem mamy – dbamy o swoją dietę nie tylko dla siebie, ale również dla niemowlęcia, które karmimy. Dlatego bardzo często sprawdzamy etykiety, wybieramy ekologiczne i zdrowe produkty, jadamy regularnie, unikamy przetworzonych produktów i fast foodów, pijemy dużo wody, rezygnujemy ze słodzonych napojów, słodyczy i cukru itp.

Często kiedy maluch podrośnie i wprowadzamy już nowe pokarmy, dalej dbamy o zdrowe odżywianie naszego dziecka. Natomiast co jemy MY same?

Oto kilka pytań dla was – dla mam wracających do formy, sprawdzicie co jecie i jakie błędy popełniacie.

Wystarczą niewielkie zmiany związane ze zmianą stylu życia i odżywiania, abyśmy w prosty sposób zaczęły powoli wracać do formy. Zabiegana, mama przygotowuje posiłki z produktów eko, certyfikowanych,nieprzetworzonych lub po prostu łatwo dostępnych, ale z dobrym składem i z dobrych źródeł dla swojego malucha, ale czy sama również przygotowuje dla siebie z nich posiłki? Czy częściej sięga po gotowe produkty, produkty przetworzone, lub po prostu nie zwraca uwagi na to, co je?

JEDZ ZDROWO! Przekąski, warzywne soki, warzywa, owoce i orzechy czy ciastka, ciasteczka, czekoladę lub chipsy? Jedz zdrowo, Ty też musisz o siebie zadać.

JEDZ REGULARNIE! Jako mamy dbamy, aby nasze dzieci jadły regularnie i 5 posiłków dziennie: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacje. To przecież jedna z zasad dobrego odżywiania! A ile ty droga Mamo jesz posiłków dziennie i o jakich porach dnia? Regularnie i na spokojnie czy w szalonym tempie dnia codziennego, wtedy kiedy masz na to chwilę, wtedy kiedy jest czas relaksu dla ciebie czy wtedy kiedy dzieci śpią? Odpowiedz sobie szczerze:)

NAWADNIAJ ORGANIZM! Jako Mamy staramy się podawać dzieciom wodę do picia, sok warzywno –owocowy, najlepiej ten przecierowy lub specjalnego przeznaczenia. A jak My nawadniamy organizm? Czy dzień zaczynamy od szklanki wody, czy też od kubka zimnej kawy podgrzanej w mikrofali, ile później wypijamy wody, kawy, herbaty, soków czy napojów w ciągu dnia?

NIE DOJAJADAJ PO DZIECIACH! Oraz coś, co często się spotyka – dojadanie po swoich dzieciach. Która z nas tego nie robi?;) Porcja obiadowa dla ciebie i dla twojego malucha, musi być przygotowana oddzielnie, jeśli nasze dziecko nie zje przykryj i odłóż na później.

What's your reaction?
Interesujące
0%
Pozytywne
0%
Ważne
100%
Zaskakujące
0%
Niezbędne
0%
About The Author
Magdalena Kocel-Nowakowska
Gotowanie, pieczenie i wymyślnie łatwych przepisów jest moją pasją, tym bardziej cieszy mnie to, że w mojej pracy mogę się nią dzielić z innymi. Podczas konsultacji każdy traktowany jest indywidualnie, gdyż każdy ma swoje cele i potrzeby związane z żywieniem i dietetyką, które chciałby zrealizować. Specjalizuje się we współpracy z kobietami w ciąży, oraz w okresie laktacji, a także w dietetyce dziecięcej już od momentu wprowadzania pierwszych pokarmów. Często również bilansuje jadłospisy dla dzieci z alergią i nietolerancją pokarmową. Podczas konsultacji każdy traktowany jest indywidualnie, gdyż każdy ma swoje cele i potrzeby związane z żywieniem. Oprócz konsultacji –opartych na zdrowym odżywianiu, prowadzę warsztaty edukacyjne dla dzieci i dorosłych na temat zdrowego żywienia, a także dla osób na dietach roślinnych, które poszukują pomocy w ustaleniu zbilansowanej vege - diety. Jestem absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz studiów podyplomowych „Poradnictwo Dietetyczne – Postępy w żywieniu człowieka” w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie. Dodatkowo ukończyłam 4-stopniowy kurs Dietetyki w EPS Małgorzaty Szypnickiej. Prywatnie jestem wegetarianką, mamą 5 letniej Jagody, dzięki której poznałam w praktyce sekrety dietetyki dziecięcej. W wolnych chwilach spędzamy czas razem na wymyślaniu „zdrowych deserów”. Zapraszam na konsultacje osoby chcące wdrożyć zdrowe żywienie nie tylko dla siebie ale i dla całej rodziny.

Leave a Response

*