Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
My Alt Text

Dieta w ciąży – sprawa dużej wagi

healthy pregnancy
Jeśli mama je za dużo w ciąży, jej dzieci mogą być otyłe – ale to obiegowe stwierdzenie zaledwie próbuje podkreślić, jak ważna jest dieta w ciąży. Zarówno niska, jak i nadmierna masa ciała kobiety w ciąży koreluje ze zwiększonym ryzykiem choroby wieńcowej jej dziecka w wieku dorosłym. Niedobory, szczególnie białkowe, mogą być odpowiedzialne za przedwczesne porody oraz dystrofię wewnątrzmaciczną, skutkującą częstszą umieralnością niemowląt, opóźnieniem rozwoju umysłowego we wczesnym dzieciństwie, a także wyższym ryzykiem chorób infekcyjnych i tzw. chorób cywilizacyjnych u dorosłych. Dieta w ciąży – sprawa dużej wagi

Dieta w ciąży – sprawa dużej wagi

Właściwe żywienie kobiet w ciąży znajduje uzasadnienie w zwiększonych normach spożycia w porównaniu do ogólnej populacji. Tak zwany „fizjologiczny koszt ciąży” określa całkowitą ilość składników pokarmowych, potrzebnych dla wzrostu płodu i wytworzenia pokarmu. Dlatego kobieta musi przyjmować więcej jedzenia – czyli kilokalorii.
Dzienne zapotrzebowanie energetyczne kobiety w ciąży zwiększa się o 360 kcal (II trymestr) i 475 kcal (III trymestr). Oprócz dostarczenia kalorii, ważne jest pokrycie zapotrzebowania pod względem jakościowym, ze szczególnym uwzględnieniem białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, składników mineralnych (wapń, cynk, żelazo, jod) i witamin z grupy B, D wraz z kwasem foliowym. Obok zapewnienia tzw. minimum białkowego, bardzo ważne jest takie ustalenie diety kobiety ciężarnej, aby wykorzystanie białka było maksymalne.

Pages: 1 2 3
Podziel się z innymi
Karolina Jach
Karolina Jach

Mama Aleksandra, pomysłodawczyni i wydawca portalu mamawformie.pl Na pierwszym miejscu w pracy zawodowej stawia pomoc innym mamom. Jako mama stara się być na 100%. Wrodzony perfekcjonizm bywa męczący dlatego codzienna walka z ego stała się już rutyną.

2 comments

  • […] czy jesz dobrze. Sprawdź jak utrzymać zdrową dietę w ciąży. Jak nadmiernie nie przytyć w […]

  • […] nienarodzonego dziecka podczas tego kluczowego dla niego okresu powinnaś przestrzegać zdrowej, zbilansowanej diety i przyjmować witaminy przeznaczone dla kobiet w ciąży. Powinnaś także zmniejszyć ilość […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close