Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Zdrowe śniadanie przyszłej mamy

Zdrowe śniadanie przyszłej mamy

twarog mango
W trakcie ciąży musisz dostarczać swojemu organizmowi dziennie o 300 kalorii więcej niż normalnie. Pozwolą one na zdrowy rozwój ciąży i dziecka. Będą pomagać mu zdrowo rosnąć. Zdrowe śniadanie to idealne rozpoczęcie dnia i dostarczenie sporej energii na start. Musisz jednak pamiętać, żeby było dobrze zbilansowane. Produkty mleczne, białko, owoce i pełne ziarna to produkty, które dostarczą potrzebnych składników tobie i dziecku. Poznaj zdrowe śniadanie przyszłej mamy.

Produty pełnoziarniste

Produkty pełnoziarniste to węglowodany złożone, które organizm trawi dłużej niż żywność wykonaną z rafinowanego cukru, taką jak białe pieczywo. Węglowodany złożone pozwalają na dłuższe uczucie sytości, dzięki czemu unikniesz nagłego napadu głodu czy osłabienia. Przykładowo, miska owsianki z owocami to pożywne śniadanie z dużą zawartością błonnika i witamin. Płatki owsiane zawierają także kwas foliowy, który zapobiega wielu wadom wrodzonym. Pełnoziarniste płatki czy pieczywo dostarczają twojemu organizmowi żelazo, które wspiera rozwój naczyń krwionośnych u dziecka. Kanapka z pełnoziarnistego pieczywa z masłem orzechowym lub tahini i bananem, odrobina białego sera to również swietnie zbilansowane śniadanie.

Produkty mleczne

Wapń jest niezbędnym składnikiem diety podczas ciąży. Uczestniczy w budowie kości i zębów dziecka a także mięśni i połączeń nerwowych. Tak się składa, że produkty mleczne świetnie nadają się na śniadanie. Pełnoziarniste pieczywo z białym serem i mango to pyszny początek dnia. Jeśli nie lubisz słodkich śniadań, posyp kanapkę szczyptą soli i pieprzu. Serek wiejski bardzo dobrze smakuje również z owsianką. Możesz też wybrać jogurt z granolą i suszonymi owocami lub orzechami. Witamina C zawarta w owocach pomaga budować system odpornościowy twojego dziecka.

Białko

Białko jest niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka. Szczególnie ważne jest w drugim i trzecim trymestrze, kiedy dziecko bardzo szybko rośnie. Dlatego jeśli przygotowujesz sobie omlet, dodaj jedno białko więcej (bez żółtka), jogurt zastąp serkiem wiejskim lub twarogiem, ponieważ zawiera więcej białka. W jogurtach zawartość białka jest niższa na rzecz węglowodanów. Greckie są zawsze lepszym wyborem. Twaróg możesz jeść z miodem, tahini, masłem orzechowym lub w wersji wytrawnej na przykład z papryką, która jest świetnym źródłem witaminy C.

Świeże owoce

Jedną z głównych korzyści jedzenia świeżych owoców na śniadanie jest duża ilość błonnika jaką zawierają. Pomoże on utrzymać dłużej poczucie sytości i doda energii na cały poranek. Zapobiega zaparciom, które są dość częstą dolegliwością u ciężarnych. Możesz również uzupełniać błonnik w formie dodatkowej, kupiony w aptece lub sklepie ze zdrową żywnością. Świetnie sprawdza się babka płesznik. Owoce to również kwas foliowy, witamina C i potas. Mieszaj je z jogurtem, serem, blenduj koktajle z mlekiem sojowym, kokosowym, wodą lub rób musy owocowe. Samo zdrowie!
Nigdy nie pomijaj śniadania! Tutaj znajdziesz gotowe i zbilansowane przepisy.

Podziel się z innymi

1 comment

  • […] Przeczytaj także: Zdrowe śniadanie przyszłej mamy. […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close