Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Joga w ciąży – dlaczego warto?

Joga w ciąży – dlaczego warto?

10339954_722572997806568_608562693169684617_n
Witaj Bogini w stanie błogosławionym!
Twoje ciało jest obecnie świątynią dwóch dusz, dlatego też pragniemy wyjątkowo się o nie zatroszczyć.
Joga w ciąży przygotowuje do łatwiejszego, łagodniejszego i sprawniejszego porodu.
Joga w ciąży i jej praktyka ma również pozytywny wpływ na okres całej ciąży, ponieważ jej przebieg jest dla kobiety bardziej świadomy i radosny. Dobre samopoczucie przyszłej mamy wynikające z dbałości o zdrowie swoje i dziecka mają znaczący wpływ na jego prawidłowy rozwój. Joga w ciąży jest zawsze podyktowana wielkim strumieniem troski i miłości do nienarodzonego maleństwa.
Poprzez regularną praktykę od 14 tygodnia ciąży 3-4 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie od 40 do 60 minut, z oddaniem i zaangażowaniem wpłynisz na swoją zewnętrzną i wewnętrzną transformację. Twoje ciało stanie się silne, bardziej elastyczne i otwarte, co sprawi, że poród będzie szybszy i łatwiejszy.
Nauczysz się pranajamy– kontroli prawidłowego oddechu, który instynktownie wykorzystasz podczas porodu.
Nauczysz się technik relaksacji, które odpręzają całe ciało, rozluźniaja mięsnie dna miednicy i w rezultacie szybciej zmiękczają szyjkę macicy podczas porodu. Relaksacja działa wyciszająco na emocje w ciąży- łagodzi stany lękowe i niepokój, a także wycisza pędzący myślami umysł.
Efekty praktyki asan, ułatwiających poród i skracających jego czas:
– otwieranie i poszerzanie obręczy miednicy,
– uelastycznienie stawów, ścięgien i powięzi w rejonie miednicy
– uelastycznienie mięśni krocza i wnętrza ud
– umiejętność relaksacji dna miednicy,
– wzmocnienie i uelastycznienie mięśni nóg
– wzmocnienie i uelastycznienie mięsni pleców
– umiejętność prawidłowego oddychania podczas poszczególnych faz porodu
Efekty praktyki asan prociążowe:
– przygotowuje stawy i kręgosłup do niesienia powiększającego się ciężaru ciała
– odciąża kręgosłup i redukuje bóle pleców
– odciąża nogi i zapobiega ich obrzękom i żylakom
– ułatwia oddychanie i zapewnia dobry dopływ tlenu do płodu,
– odciąża serce,
– reguluje ciśnienie krwi,
– poprawia krążenie krwi
– poprawa trawienie, zapobiega wzdęciom i zgadze
– pomaga utrzymać przyrost masy ciała w granicach wymaganej normy,
– sprzyja sprawności i kumuluje energię w organiźmie
– zwiększa stabilność i równowagę
– koryguje wady postawy

Pages: 1 2
Podziel się z innymi

1 comment

  • […] to stan odmienny i nie możesz trenować z taką samą intensywnością jak wcześniej.  Ćwicz jogę, rozciągaj się, ćwicz pilates i rób spokojne treningi. Pamiętaj o rozgrzewce i rozciąganiu po […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close