Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Co daje joga w ciąży

joga
Joga, fajnie, ale właściwie co daje joga w ciąży? Asany w praktyce bogiń w ciąży dobieram z dużą ostrożnością. Po pierwsze są to nieforsowane warianty specjalnie opracowane dla pań w stanie błogosławionym. Po drugie przygotowuję sesję zgodnie z zasadami następstwa grup asan. Po trzecie zawsze przygotowuję panie do praktyki poprzez harmonizowanie energii oraz rozgrzewką stawów. I w końcu po czwarte, przeplatam praktykę pozycjami relaksowymi, dzięki czemu cała sesja jest i aktywna i rozluźniająca. Zasady te stosuję po to, by być pewnym, że moje uczennice są bezpieczne, zadowolone i po praktyce czują się coraz lepiej. Myśląc o boginiach, nierozerwalnie łączę wpływ ich praktyki na maleństwo. Zawsze ma zapewnione maksimum przestrzeni do swobodnego poruszania się i wzrostu, jest bujane i mama nawiązuje z nim szczególny kontakt podczas praktyki. Przy doborze asan mam na uwadze ułatwienie naturalnego i prostego porodu, jak również minimalizowanie dolegliwości okresu ciąży.
Co daje joga w ciąży, czyli efekty praktyki asan:
– poprawia krążenie krwi
– poprawia trawienie
– ułatwia oddychanie
– wzmocnia mięśnie miednicy
– poprawia krążenie krwi w okolicy miednicy
– wzmacnia narządy rodne
– odciąża kręgosłup, który stopniowo musi znosić coraz większy ciężar
– uelastycznia biodra, miednicę i wnętrza ud
– rozluźnia brzuch
A wszystko to świetnie przygotowuje do porodu oraz pozwala skumulować energię, jako że ciąża to duży wydatek energetyczny.
Co daje joga w ciąży, czyli efekty praktyki pranajam:
– usuwają zmęczenie i napięcie nerwowe
– oczyszczają organizm z toksyn, dzięki czemu poprawia się stan psychiczny i fizyczny przyszłej mamy
– system nerwowy uspokaja się
– kobieta nabiera pewności siebie i odwagi
– lęki i niepokój znikają
Dzięki lepszemu samopoczuciu przyszłej mamy, okres ciąży stanie się dla niej jeszcze przyjemniejszy, dziecko w jej łonie będzie szczęśliwe, a rozwój prawidłowy.

Podziel się z innymi

2 comments

  • […] NATYCHMIAST PRZERWIJ ĆWICZENIE. Ćwiczenia bezpieczne od pierwszych dni ciąży to: pilates, joga, pływanie (jeśli nie cierpisz na częste infekcje dróg rodnych), ćwiczenia relaksacyjne, […]

  • […] drugi trymestr ciąży to dobry czas na rozpoczęcie aktywności. Marsz, pływanie, pilates czy joga to aktywności, od których możesz […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close