Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

11 powodów dla których warto ćwiczyć po porodzie

zmnmonika

11 powodów dla których warto ćwiczyć po porodzie

Ćwiczenia po porodzie – dlaczego warto.
Dziewięć miesięcy ciąży i poród to ogromny wysiłek dla organizmu kobiety. Nagrodą jest Twoje słodkie maleństwo w Twoich ramionach. Ale czy to jedyna pamiątka po ciąży? Niestety nie. Często pozostają po niej jeszcze zmęczenie, bóle pleców i niechciane kilogramy.
Pytasz: – Co robić?
Odpowiadam: – Ćwiczyć, droga mamo!
Pytasz: – Ale jak ćwiczenia mogą mi pomóc?
Poznaj 11 powodów dla których warto ćwiczyć po porodzie!

11 powodów dla których warto ćwiczyć po porodzie. Korzyści dla mamy i dla dzicka:

1. Ćwiczące mamy mają lepszą kondycję, lepiej funkcjonuje ich układ krwionośny i oddechowy oraz mają lepszą tolerancję na wysiłek.
2. Ćwiczące mamy rzadziej narzekają na bóle pleców spowodowane zmianą konfiguracji kręgosłupa po ciąży, zmienioną gospodarkę hormonalną, częstym noszeniem i karmieniem dziecka. Odpowiednie ćwiczenia rozciągające łagodzą powstałe napięcie, a wzmocnienie mięśni brzucha i pleców zapewnia stabilizację kręgosłupa.
3. Mama ma więcej siły, aby nosić, kołysać, przewiać, a z czasem bawić, prowadzić za rączki i ganiać dziecko.
4. Ćwiczące mamy mają szybszą przemianę materii, dzięki czemu szybciej zrzucają niechciane kilogramy pozostałe po ciąży. Ćwiczenia poszczególnych partii ciała wzmacniają mięśnie i ujędrniają skórę, co ma znaczenie szczególnie dla mięśni brzucha.
5. Mama zadowolona z siebie jest pewniejsza siebie, co przekłada się na jej podejście do macierzyństwa, a jej dobry nastrój udziela się dziecku.
6. U mam, które ćwiczyły w ciąży, szybciej występuje laktacja i dłużej się utrzymuje niż u mam niećwiczących. Jest to spowodowane lepszym ukrwieniem gruczołów mlekowych.
7. Osoby uprawiające aktywność fizyczną mają lepszą odporność organizmu niż niećwiczące. Podczas wysiłku fizycznego wydzielane są hormony i neuroprzekaźniki, które mobilizują układ immunologiczny.
8. Zdrowa mama nie zaraża, nie przenosi infekcji na swoje dziecko, a dzieci dłużej karmione piersią otrzymują od mamy przeciwciała zapewniające im lepszą odporność na choroby.
9. Mamy ćwiczące w grupie innych mam z dziećmi zyskują towarzystwo, co pozytywnie wpływa na ich nastrój.
10. Dzieci mają okazję do pierwszych kontaktów z rówieśnikami, co wpływa stymulująco na ich rozwój. Ponadto, dzieci od samego początku chłoną dobre nawyki zdrowego trybu życia.
11. Ćwiczące mamy mają lepszy humor – podczas wysiłku fizycznego wydzielają się endorfiny, potocznie nazywane hormonami szczęścia, które pozytywnie wpływają na samopoczucie i nastawienie do macierzyństwa.
Jak widzisz, ćwiczenia po porodzie to nie tylko zgrabna sylwetka, ale także zdrowie Twoje i radość dla Twojego dziecka.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close