Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Czy w ciąży można wzmacniać mięśnie brzucha?

cwbrzCzy w ciąży można wzmacniać mięśnie brzucha?

Wzmacnianie mięśni brzucha w ciąży – być za czy przeciw?
Droga Mamo! Jesteś w ciąży i chciałabyś ćwiczyć? No bo przecież Internet jest pełen tekstów o tym, że ćwiczenia w ciąży są dobrodziejstwem dla mamy, jej ciąży i maluszka. Co do tego już chyba wszyscy są zgodni.
Większa dezinformacja pojawia się na temat zasad bezpiecznego treningu w ciąży. Jedni mówią, że można wykonywać dane ćwiczenia, inni, że absolutnie nie. Sprzeczne informacje dotyczą szczególnie ćwiczeń na mięśnie brzucha u kobiet w ciąży.
No właśnie, jak to jest z tym brzuchem?
W poniższym artykule dorzucam swoje trzy grosze na ten temat☺.

Czy w ciąży można wzmacniać mięśnie brzucha?

Jak ciąża wpływa na mięśnie brzucha i konfigurację kręgosłupa?
W miarę upływania kolejnych tygodni twojej ciąży maluszek stopniowo rośnie, a twój brzuch coraz bardziej się uwypukla. Rozciągają się więc mięśnie brzucha.
Nie wszystkie partie brzucha rozciągają się w takim samym stopniu. Stopień rozciągnięcia zależy od ułożenia danej grupy mięśni brzucha. Ciążowy brzuszek najbardziej uwypukla się do przodu, dlatego najbardziej rozciągają się:
mięśnie proste – długie mięśnie w kształcie pasm biegnących od mostka do kości łonowej. Ich napinanie powoduje zginanie kręgosłupa do przodu w odcinku lędźwiowym,
mięśnie poprzeczne – leżą pod mięśniami prostymi i są ułożone do nich poprzecznie, ciągną się od żeber do kości łonowej. Ich zadaniem jest przysuwanie i odsuwanie ściany brzucha od i do kręgosłupa.
Natomiast mięśnie skośne zewnętrzne (leżące po przekątnej od dolnych żeber do miednicy) i wewnętrzne (biegnące w poprzek mięśni skośnych zewnętrznych i pod nimi) rozciągają się w mniejszym stopniu.

Pages: 1 2
Podziel się z innymi

2 comments

  • Właśnie nawet instruktorka Pilatesu nie widziała, czy mogę akurat ćwiczyć mięśnie brzucha w 2 trymestrze, ale moja gin powiedziała, że można, więc ćwiczę i cała ciąża przebiega mi książkowo, nic nie boli 😉

  • Jestem w I trymestrze ciąży i chciałabym dalej być aktywna fizycznie. Wcześniej chodziłam na zumbę, jogę, ćwiczenia wzmacniające sylwetkę, np. sexy body, shape. Czy wszystkie te ćwiczenia mogę teraz wykonywać? Zumba nie jest bardzo wycieńczająca, ale są na niej podskoki, a podobno powinno się ich unikać. W przypadku zajęć wzmacniających, czy mogę robić np. „deskę” albo „brzuszki”? Nie chciałabym poronić przez swoją niewiedzę. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close