Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Jak odciągać pokarm z piersi?

Jak odciągać pokarm z piersi?

Jak odciagac pokarm z piersi?

Każda mama minimum raz, w trakcie swojej drogi mlecznej musiała odciągnąć pokarm z piersi. Powodów bywa wiele ale zawsze jest jedno pytanie – jak to zrobić? Ile odciągnąć pokarmu, czy z obu piersi naraz, jak długo ściągnięty pokarm jest zdatny do spożycia? Jak odciągać pokarm z piersi?
Zacznijmy od początku!
Kiedy powinnam odciągać pokarm?
Rozróżniamy dwa rodzaje odciągania pokarmu:
 

Jak odciągać pokarm z piersi?

 
PEŁNE
Odciągamy maksymalną ilość pokarmu jaką uda się uzyskać z piersi, naprzemiennie lub z obu piersi naraz, najczęściej stosując metodę 7 – 5 – 3 (czyli ok 7 min z piesi lewej /PL/ i ok 7 min z piersi prawej /PP/ następnie ok 5 min z PL i ok 5 min z PP na końcu ok 3 min z PL i 3 min z PP – całość trwa 30 min) lub wg własnego sprawdzonego schematu
– stosuje się wtedy kiedy mama odciąganiem musi zastąpić dziecko – w przypadku wcześniactwa, choroby mamy lub dziecka, nieefektywnego ssania piersi, w sytuacji oddzielenia matki i dziecka, kiedy istnieją przeciwwskazania do karmienia piersią)
– stosuje się przy stymulacji laktacji gdy mama ma zbyt mało pokarmu – stosujemy wtedy metodę 7-5-3 przez minimum 7 dni, około 8 razy dziennie – w tym raz w nocy, tylko po karmieniu
– jeśli chcemy przekazać pokarm innemu dziecku (do banku mleka)
CZĘŚCIOWE
Odciągamy niewielką ilość pokarmu przed lub pomiędzy karmieniami, około kilku minut od momentu osiągnięcia zamierzonego celu np. uczucia ulgi w nawale
– stosuje się przy odbarczaniu piersi w nawale, zastoju i obrzęku
– przy mocno przepełnionych piersiach kiedy przed przystawieniem dziecka do piersi chcemy zmiękczyć otoczkę
– jeśli mamy zbyt silny wypływ pokarmu i chcemy zachęcić „niecierpliwe” dziecko do ssania

Pages: 1 2 3
Podziel się z innymi
Agata Golenda
Agata Golenda

Dyplomowana instruktorka fitness, pasjonatka wszelkich prozdrowotnych form ruchu, w szczególności metody Pilates oraz innych typu body&mind. Na swoich zajęciach zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo, na świadomą pracę z ciałem - głębsze poznanie jego możliwości i ograniczeń. Spokój, miła i serdeczna atmosfera to według niej niezbędny element każdych zajęć. Łącząc swoją pasję, wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz prywatne (dwie ”aktywne” ciąże) w 2009 r założyła Klubu Mamoiselle – Fitness dla Mam, miejsce gdzie kobiety otrzymują wszechstronne wsparcie nie tylko w zakresie aktywności fizycznej w ciąży i po porodzie ale całym okresie wczesnego macierzyństwa. Za sprawą swoich dwóch smyków: siedmioletniego Aleksandra i dziewięciomiesięcznego Kamila miłośniczka karmienia piersią i dyplomowana Promotorka Karmienia Piersią.

1 comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close