Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

6 rzeczy, które możesz zrobić kiedy potrzebujesz więcej snu

otulaczwoombie.pl6 rzeczy, które możesz zrobić kiedy potrzebujesz więcej snu

Sen… odkąd w Twoim domu pojawiło się dziecko, sen stał się dobrem reglamentowanym. Przypominasz sobie chwile, gdy jako dziecko prosiłaś rodziców o „jeszcze 3 minutki!”, gdy nie mogłaś zasnąć przewracając się z boku na bok, gdy jako młoda dziewczyna wcale nie chciałaś wracać do domu po całonocnej imprezie. Ile byś teraz dała by mieć tyle energii! Niedobory snu wpływają niekorzystnie na nasze samopoczucie. Gdy zdarzają się sporadycznie – pół biedy. Pierwsze miesiące macierzyństwa to jednak batalia o każdą godzinę nocnego odpoczynku.
Co możesz zrobić gdy potrzebujesz więcej snu? Po pierwsze i najważniejsze zapoznaj się z metodą „5S” Dr Harveya Karpa i jego WYŁĄCZNIKIEM PŁACZU DZIECKA – tak, to nie żart! Kolejne kroki poniżej.

6 rzeczy, które możesz zrobić kiedy potrzebujesz więcej snu

1. Najbardziej oczywiste i być może najtrudniejsze – poprosić o pomoc. Poproś męża, babcię czy dziadka by zaopiekowali się dzieckiem na czas Twojej drzemki. Jeśli karmisz piersią, odciągnij pokarm lub połóż się z dzieckiem, kiedy obudzi się głodne, wystawisz pierś, nakarmisz i dzieciątko dalej będzie słodko spało a ty razem zanim. To zbawienna moc owijania dziecka, która nie raz uratuje twój sen.
2. Śpij podczas drzemek dziecka. Po prostu. W domu nie jest posprzątane, a obiad nie jest gotowy? Trudno – matka też człowiek. Nie musimy być perfekcyjne. Najważniejsze, aby dbać o nasze dziecko, reszta może poczekać. A obiad może ugotować mama bądź można zamówić coś na wynos. Daj sobie odpocząć!
3. Połóż się na chwilkę i zamknij oczy. Nie jest to wprawdzie sen, ale nawet taki 15 – to minutowy odpoczynek pozwoli odpocząć zmęczonej głowie.
4. Nie przesadzaj z kawą. Owszem, pomaga ona „trzymać pion”, lecz powoduje także wypłukanie z organizmu ważnych substancji. Ponadto pita w nadmiarze odwadnia. A brak snu i odwodnienie = bardzo kiepskie samopoczucie. Pita w zbyt dużych ilościach powoduje także problemy z zasypianiem. Uważaj również z herbatami, pij je tylko do pewnej godziny. Utrzymują twój organizm dłużej pobudzony niż kawa.
5. Twoje dziecko ma problemy ze snem i kolkami, ząbkowaniem? Więc i Ty nie śpisz… uzupełnij wasz niemowlęcy asortyment o niezbędne rzeczy – otulacz, które wraz z metodą Dr Harvey’a Karpa poskromi kolki, problem z zaśnięciem dziecka z powodu przemęczenia lub po prostu będzie zapobiegać nadmiernemu wybudzaniu się poprzez odruch moro i machanie rączkami. Twoje dziecko dzięki otulaczowi poczuje się jak u ciebie w brzuszku. Dalej, syrop przeciwgorączkowy, maść na ząbkowanie… oczywiście używaj ich tylko wtedy gdy są potrzebne! Gdy nie ma bólu dziecko spokojniej śpi – i ty także.
6. Zaangażuj męża w nocną opiekę nad dzieckiem. Tak, z pewnością masz wyrzuty sumienia, gdy budzisz męża w nocy. Bo w końcu on w dzień pracuje i wraca zmęczony. Ale Ty jesteś w swojej „pracy” 24/7, prawda? Przespana noc to przywilej, gdy w domu jest malutkie dziecko. Skorzystaj z niego!
Śpij na zdrowie!
 

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close