Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Podstawowe błędy żywieniowe młodych mam!

Kiedy zaczynamy naszą przygodę z macierzyństwem często możemy usłyszeć to, czego nie powinniśmy jeść ze względu na okres laktacji i ze względu na naszego malucha. Jednocześnie w tym czasie musimy wyjątkowo dbać o naszą dietę. Zazwyczaj będziemy słyszały „jedz to, unikaj tamtego, od tego niemowlę będzie miało kolki”. Tak zaczynamy przygodę ze zdrowym odżywianiem mamy – dbamy o swoją dietę nie tylko dla siebie, ale również dla niemowlęcia, które karmimy. Dlatego bardzo często sprawdzamy etykiety, wybieramy ekologiczne i zdrowe produkty, jadamy regularnie, unikamy przetworzonych produktów i fast foodów, pijemy dużo wody, rezygnujemy ze słodzonych napojów, słodyczy i cukru itp.
Często kiedy maluch podrośnie i wprowadzamy już nowe pokarmy, dalej dbamy o zdrowe odżywianie naszego dziecka. Natomiast co jemy MY same?
Oto kilka pytań dla was – dla mam wracających do formy, sprawdzicie co jecie i jakie błędy popełniacie.
Wystarczą niewielkie zmiany związane ze zmianą stylu życia i odżywiania, abyśmy w prosty sposób zaczęły powoli wracać do formy. Zabiegana, mama przygotowuje posiłki z produktów eko, certyfikowanych,nieprzetworzonych lub po prostu łatwo dostępnych, ale z dobrym składem i z dobrych źródeł dla swojego malucha, ale czy sama również przygotowuje dla siebie z nich posiłki? Czy częściej sięga po gotowe produkty, produkty przetworzone, lub po prostu nie zwraca uwagi na to, co je?

JEDZ ZDROWO! Przekąski, warzywne soki, warzywa, owoce i orzechy czy ciastka, ciasteczka, czekoladę lub chipsy? Jedz zdrowo, Ty też musisz o siebie zadać.
JEDZ REGULARNIE! Jako mamy dbamy, aby nasze dzieci jadły regularnie i 5 posiłków dziennie: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacje. To przecież jedna z zasad dobrego odżywiania! A ile ty droga Mamo jesz posiłków dziennie i o jakich porach dnia? Regularnie i na spokojnie czy w szalonym tempie dnia codziennego, wtedy kiedy masz na to chwilę, wtedy kiedy jest czas relaksu dla ciebie czy wtedy kiedy dzieci śpią? Odpowiedz sobie szczerze:)
NAWADNIAJ ORGANIZM! Jako Mamy staramy się podawać dzieciom wodę do picia, sok warzywno –owocowy, najlepiej ten przecierowy lub specjalnego przeznaczenia. A jak My nawadniamy organizm? Czy dzień zaczynamy od szklanki wody, czy też od kubka zimnej kawy podgrzanej w mikrofali, ile później wypijamy wody, kawy, herbaty, soków czy napojów w ciągu dnia?
NIE DOJAJADAJ PO DZIECIACH! Oraz coś, co często się spotyka – dojadanie po swoich dzieciach. Która z nas tego nie robi?;) Porcja obiadowa dla ciebie i dla twojego malucha, musi być przygotowana oddzielnie, jeśli nasze dziecko nie zje przykryj i odłóż na później.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close