Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Słodycze – jak odczarować samo zło i na co naprawdę możemy pozwolić naszym dzieciom

Słodycze – jak odczarować samo zło i na co naprawdę możemy pozwolić naszym dzieciom

 
dessert-352475_1920Słodycze – jak odczarować samo zło i na co naprawdę możemy pozwolić naszym dzieciom. Każdego z nas nachodzi czasem ochota na coś słodkiego, dlatego sięgamy po słodycze. Jednocześnie zastanawiamy się czy podawać je naszym dzieciom. Ile słodyczy może zjeść dziecko, jak często i co wybierać na słodką przekąskę?
Żyjemy w czasach gdzie na półkach sklepowych roi się od rozmaitych produktów, a w cukierniach i kawiarniach jest mnóstwo pysznie wyglądających ciastek i przekąsek. My, rodzice pamiętamy nasze dzieciństwo w którym oprócz zabawy ze znajomymi i zabawek to właśnie słodycze umilały nam słodkie chwile.
Jeśli chcemy zachować umiar i sprawić, aby ilość słodyczy nie wpływała niekorzystnie na zdrowie naszych dzieci powinniśmy wybierać „zdrową słodycz”. Ale o jakich słodyczach mowa?
Mamy do wyboru kilkanaście różnych rodzajów słodkości i nie mowie tutaj o podziale na czekolady, batony, lody i ciastka. Mowa jest o produktach, które warto spożywać właśnie czasem – czyli prawdziwe słodycze jak lody, ciastka czy ciasta w domowej sprawdzonej cukierni, lub na uroczystościach rodzinnych, a czasami w ciągu dnia warto dostarczyć zdrowa dawkę energii.
Jakich słodyczy warto unikać
Unikamy słodyczy z produktów wysoko przetworzonych, bogatych w cukry proste, tłuszcze nasycone, białą pozbawioną wartości odżywczych mąkę i mnóstwo dodatków w postaci konserwantów i sztucznych barwników, których nazw nie potrafimy wymówić.
Jak się przed nimi uchronić? Czytaj etykiety i nie podawaj ich dzieciom codziennie.
UNIKAMY pseudo zbożowego batona z więcej niż jednym rodzajem cukrów na przykład: syrop glukozowo – fruktowy, cukier i glukoza, fruktoza itp.
Są również inne słodycze, takie jak kolorowe gumy do żucia naszprycowane, szkodliwymi barwnikami, które kusza piękną zabawką. Takich powinnyśmy się w szczególności wystrzegać i nie podawać naszym pociechom.
 
Ale pamiętajmy, że istnieją jeszcze zdrowe słodycze – które możemy podawać częściej. Na przykład:
– owoce – najprostszy i najlepszy sposób na naturalne słodycze. Możemy z nich przygotowywać koktajle, desery, musy, sałatki.
– syrop z agawy, miód naturalny, domowa nutella, domowe kulki mocy i czekolada na bazie sprawdzonych i funkcjonalnych składników. Funkcjonalne słodycze to takie, które oprócz niewielkiej ilości cukrów prostych będą dostarczać organizmowi składników odżywczych jak witaminy, minerały zdrowe tłuszcze, węglowodany i białka czyli wszystko co potrzebne dzieciom do rozwoju.
– domowe słodycze jak kremy orzechowe, budynie z kasz, ciastka zbożowe, domowe lody na bazie mrożonych soków owocowych i jogurtu, czy stworzenie własnej nutelli na bazie avocado, czarnego kakao i odrobiny syropu daktylowego jest fantastycznym zamiennikiem kupnych kremów czekoladowych i orzechowych.
– suszone owoce z dobrego źródła.
 
Kiedy i ile słodyczy podawać dzieciom.
Czasem – nie oznacza konkretnego dnia w tygodniu, ponieważ dzieci na niego czekają i często staje się to forma nagrody. Niekorzystne ma to działanie później gdyż starsze dzieci a potem dorośli nagradzają się słodyczami.
Dlatego słodycze nie mogą stanowić formy nagrody!
Czasem – oznacza umilenie jakiejś chwili na przykład rodzinny wypad na lody, czy mały słodki deser.
Świętowanie urodzin czy wyjątkowej okazji gdzie wszyscy jemy te same słodycze w postaci tortu, lodów czy ciasta.
– ilość: nawet w tych domowych słodyczach ważna jest ilość. Ponieważ cukry maja zadnie dostarczyć energii dla naszego organizmu, która często pobudza nasz organizm do działania. Jeśli jemy je często – nawet owoce kilkanaście razy dziennie również na wieczór stanowią one dodatkowa porcje kalorii , tak samo jest w przypadku zbożowych ciastek, czy domowych kremów czekoladowych. Można je podawać codziennie ale zawracajmy uwagę na ilość i porę dnia- jedno- 2 ciastka domowe, 1-2 łyżeczki kremu, czy miodu.
Czyli umiar i jakość drodzy rodzice.
 
 

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close