Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
mama w formie, zdrowie, ciąża, płód, poradnik

Kwas foliowy, minerały i witaminy dla kobiet w ciąży

Kwas foliowy, minerały i witaminy dla kobiet w ciąży

Ciąża to okres szczególny. W tym czasie ciało i organizm kobiety bardzo się zmieniają. Wtedy też, dla bezpieczeństwa zdrowia matki i rosnącego w niej dziecka, należy dostarczyć do organizmu więcej wartościowych składników. O kwasie foliowym pamiętają wszyscy. Niezwykle ważne są także witaminy w ciąży – przyjmowane przede wszystkim z posiłkami. Warto także wspierać dietę suplementami.

Minerały i witaminy w ciąży, które powinna zażywać przyszła matka

Kwas foliowy, który odpowiada za rozwój układu nerwowego u dziecka, nie jest jedynym składnikiem, o którym musimy pamiętać. Niedobór innych minerałów i witamin również ma wpływ na dziecko. Wszystkie składniki, które ma otrzymać dziecko w okresie prenatalnym, dostaje od matki. Dlatego dobrze, by w tym czasie zapewnić optymalne warunki dla prawidłowej budowy kości i narządów dziecka.
Pomocne w tym wypadku mogą być suplementy dla kobiet w ciąży. Niezbędne minerały to m. in. jod, żelazo i wapń. Niedobór jodu może np. prowadzić do poronień lub niedorozwoju umysłowego dziecka. Minerał ten ma również znaczenie dla rozwoju płuc i mózgu. Wapń z kolei odpowiada za budowę kości u dziecka, pomaga także w przyszłości zapobiegać osteoporozie. Brak wystarczającej ilości żelaza w czasie ciąży mógłby doprowadzić do niebezpiecznej niedokrwistości.

Jakie suplementy diety dla kobiet w ciąży?

Ruch na świeżym powietrzu, zdrowa dieta i odpowiednia suplementacja – to podstawa w czasie ciąży. Zastanawiasz się jakie witaminy w ciąży powinnaś przyswajać? Po pierwsze witaminę C, która wpływa na system nerwowy płodu. Zaleca się jej większą ilość w przypadku kobiet, które spodziewają się np. bliźniaków lub trojaczków. Można ją oczywiście częściowo dostarczyć z pokarmem, jednak może to nie być wystarczająca ilość.
Witaminy z grupy B poprawiają metabolizm kwasu foliowego, ułatwiają syntezę białek, które uczestniczą w budowaniu kodu genetycznego i uczestniczy w procesach immunologicznych – wspomaga w ten sposób odporność. Niedobór witaminy B może prowadzić do anemii i wystąpienia wad wrodzonych. Witamina D natomiast sprawiam że przytarczyca wydziela mniejszą ilość parathormonu, wspiera wchłanianie wapnia i mineralizację kości. Witaminy dla kobiet w ciąży z różnych grup znajdziesz pod linkiem: https://eapteka.pl/witaminy-i-mineraly-1/witaminy-dla-kobiet-w-ciazy-1.

Witaminy i minerały – jak powinna wyglądać prawidłowa dieta?

Posiłki powinny być pełne warzyw, owoców i mięs i ryb. Składniki z dużą zawartością żelaza zapobiegną niskiej wadze urodzeniowej. Magnez w ciąży bierze udział w procesach metabolicznych i enzymatycznych. Niewystarczająca ilość wpływa na jeszcze większe zmęczenie, bóle mięśni i może prowadzić do bezsenności. To z tego powodu zaleca się wyeliminować kawę i czarną mocną herbatę z codziennej diety.
Posiłki powinno się przygotowywać z dużą dokładnością. Ważne jest, by przygotowane jedzenie było dobrze oczyszczone, ryby i mięso nie mogą być surowe – to byłoby niebezpieczne. Dla wsparcia organizmu i trawienia, kobieta może zażywać ziołowe herbatki i napary. Suplementację należy uzgodnić z lekarzem prowadzącym ciążę po przeprowadzeniu niezbędnych badań.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close