Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

czego unikać starając się o dziecko, mama w formie, mama, zajście w ciążę, przed ciążą, co zrobić żeby zajść w ciążę

4 rzeczy, których powinnaś unikać starając się o dziecko

4 rzeczy, których powinnaś unikać starając się o dziecko

Jest kilka rzeczy, których powinnaś unikać starając się zajść w ciążę. Podczas starań o dziecko, każda przyszła mama powinna zachować szczególną ostrożność. Mówi się, że dziecko programuje się tym co mama czuła rok przed zajściem w ciążę, podczas ciąży i w pierwszym roku życia dziecka. Poznaj cztery najważniejsze rzeczy, których powinnaś unikać starając się o dziecko.

1. Unikaj ryb z wysoką zawartością rtęci

Jeśli jesteś amatorką ryb i owoców morza, powinnaś zacząć zwracać większą uwagę na to, jakie ryby spożywasz. Wszystkie ryby zawierają śladowe ilości rtęci, jednak są takie, o których wiadomo, że mają jej więcej. Zdecydowanie unikaj halibuta i tuńczyka oraz miecznika, ryby maślanej, dorsza, makreli, mięsa rekina. Najmniej rtęci zawierają: śledzie, sardynki, mintaj, dziki łosoś (nie z hodowli).

2. Unikaj napojów gazowanych i słodzonych soków owocowych i tłuszczów trans

Zarówno dosładzane soki, jak i napoje gazowane powodują szybki wzrost cukru we krwi, co może mieć negatywny wpływ na płodność. Tłuszcze trans również mają działanie obniżające płodność. Ich nadmierne spożycie, według badań prowadzi do niepłodności.  Dlatego starając się o dziecko, powinnaś unikać tego rodzaju produktów. Tutaj bardzo ważne jest, aby dokładnie czytać etykiety produktów gotowych, przetworzonych. Często nie wiedząc nawet możemy spożywać tłuszcze trans, które nie pomagają w staraniu się o dziecko.

3. Ogranicz picie alkoholu i stres

Alkohol i stres są silnie związane z problemami w zajściu w ciążę oraz poronieniami. Jednocześnie alkohol wzmaga stany depresyjne i wahania nastrojów, które nie są pomocne w utrzymaniu zdrowia i balansu. Dlatego ograniczenie zarówno alkoholu jak i sytuacji stresujących do minimum, a najlepiej ich wyeliminowanie, może mieć naprawdę zbawienny wpływ na to jak szybko zajdziesz w ciążę.

4. Wyeliminuj zbędne suplementy

Jeśli dużo ćwiczysz i zażywasz różnego rodzaju suplementy, sprawdź dokładnie, czy mogą być one przyjmowane przez kobiety w ciąży i starające się o dziecko. Na większości z nich jest jasny komunikat, że kobiety, które chcą zajść w ciążę lub ciężarne nie powinny ich przyjmować. Dlatego upewnij się, czy suplementy, które przyjmują służą zarówno tobie jak i dziecku.

Powodzenia! Pamiętaj jednak, najważniejsze jest to, abyś się dobrze czuła i była szczęśliwa. Chcąc zajść w ciążę, również można wpaść w ciemną pułapkę, pisała o tym Dagmara w swoim artykule Jak zajść w ciążę i nie zwariować

 

Podziel się z innymi
Karolina Jach
Karolina Jach

Mama Aleksandra, pomysłodawczyni i wydawca portalu mamawformie.pl Na pierwszym miejscu w pracy zawodowej stawia pomoc innym mamom. Jako mama stara się być na 100%. Wrodzony perfekcjonizm bywa męczący dlatego codzienna walka z ego stała się już rutyną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close