Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Czym poić dziecko oprócz wody?

Czym poić dziecko oprócz wody?

Fale upałów, ale nie tylko. Tak dużo mówi się o tym, aby odpowiednio nawadniać organizm, zarówno swój, jak i dziecka. Zatem czym poić dziecko oprócz wody? To pytanie zadaje sobie każda mama, która zmaga się z urokami ciepłych dni w towarzystwie malucha.
Dlaczego sprawa nie jest taka prosta jak nam się wydaje? Ponieważ każdy sok dla małego dziecka jest jak posiłek.Według zaleceń WHO dzieci do 1 roku życia nie powinny pić soków, a po skończonym pierwszym roku, ilość soków w diecie nie powinna przekraczać 120 ml dziennie.

Bobas trzymający butelkę z wodą

Czym poić dzieci

  1. Woda. Należy pamiętać, aby woda podawana dzieciom była niskozmineralizowana, najlepiej źródlana, przeznaczona do picia dla dzieci.
  2. Woda z sokiem. Do wody możesz dodać kilka kropli świeżo wyciśniętego soku z owoców, doda to smaku i woda nie będzie już nudna.
  3. Soki. Stawiaj na te świeżo wytłaczane. Pamiętaj jednak, że dziecko, które wypije w ciągu dnia ilość większą niż 120ml soku wytłoczonego, może nie mieć ochoty zjeść pełnego posiłku.
  4. Susze owocowe tak zwane herbaty owocowe. Herbaty owocowe powinny być przygotowane z suszonych cząstek owocowych i najlepiej z pojedynczych składników jak: jabłka, brzoskwinie, maliny, jagody według zaleceń producenta. Idealnym rozwiązaniem na każdą pogodę są herbatki Irving Tea, owocowo ziołowe herbatki znajdziesz tutaj KLIK. Zaskoczą cię one wspaniałym smakiem a i twoje dziecko będzie miało świetną alternatywę dla wody.
    Parzenie i rozcieńczanie powinno być podobne jak przygotowanie herbat dla dzieci.
  5. Herbaty takie jak czarna KLIK, biała KLIK, zielona KLIK, można podawać dzieciom po skończonym pierwszym roku życia. Ze względu na ilość  substancji pobudzających, w tym teinę i kofeinę.
    Najwięcej tych składników zawiera herbata czarna, dlatego, jeśli chcemy ją podawać naszym maluchom, pamiętajmy, aby był to słaby napar. PAMIĘTAJ! Przygotowanie herbaty dla dzieci jest inne niż dla dorosłych. Słaby napar przygotowuje się poprzez podanie parzenia dwu, trzy krotnie tej samej porcji herbaty, często rozcieńczanej z wodą tuż przed podaniem dziecku.
  6.  Owoce i warzywa, które zawierają w swoim składzie dużo wody jak arbuz, melon lub ogórek. Dla starszaków można przygotowywać koktajle owocowe z całych owoców i warzyw na bazie wody lub sałatki owocowe.
  7. Posiłki, warto zadbać, aby ciągu dnia jednym z posiłków była zupa, gdyż warto zaznaczyć, że z pokarmów stałych dostarczamy około 20% wody dla naszego organizmu w ciągu dnia.

Zrobiło się naprawdę smacznie!

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close