Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Idealne i zdrowe przekąski na wieczór

Dobry film, książka, herbatka z koleżanką. Jesteś najedzona (powinnaś), zjadłaś obiad a nawet kolację. Wiesz, że każdy większy „wybryk” może być źródłem wyrzutów sumienia następnego dnia. Mam dla ciebie idealne i zdrowe przekąski na wieczór. Jednak jest jeszcze ich nieodłączny przyjaciel – kubek pysznej herbaty. Nic tak nie osłabia kompulsywnego łaknienia jak pyszna herbata. Biała czy owocowa to idealny wybór na wieczorną posiadówkę.

Kubek Irving i przekąski na ratunek!

Idealne i zdrowe przekąski na wieczór to lada wyzwanie. Każda kobieta wie, że nie zadowoli się byle czym… jednak warto zastąpić smażone czy ciężkie przekąski czymś zdrowym. Szczególnie jeśli jesteś na diecie lub w ciąży, powinnaś uważać na to co jesz, tym bardziej wieczorem.
Dlaczego tak ważna jest dobrze dobrana herbata? Ponieważ jej smak i aromat uspokaja zmysły, które w przypadku wieczornego głodu są dość rozbudzone. Biała herbata zaparzona w odpowiedni sposób uspokaja, natomiast herbaty owocowe nie zawierają substancji pobudzających i są pysznym napojem, który nie grozi twojej wadze.
Wybierając wieczorną przekąskę upewnij się, że wybierasz te o wysokiej zawartości błonnika, ponieważ to prowadzi do powolnego uwalniania cukru, co zapobiega nadmiernym jego skokom, ogranicza także nasze pragnienia, utrzymując w stanie sytości przez długi czas.
Inną rzeczą, o której należy pamiętać, jest iloraz białka, ponieważ białko również trawione jest bardzo powoli, dzięki czemu pomaga utrzymać wysoki poziom sytości.

 

Nasiona/pestki dyni jako idealna wieczorna przekąska

Nasiona dyni są nasycone witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami oraz są wyjątkowo smaczne, dzięki czemu są jedną z najzdrowszych przekąsek, które można zjeść w godzinach wieczornych wraz z filiżanką herbaty. Możesz je upiec, uprażyć lub ugotować. Doprawić odrobiną curry w proszku, pieprzem cayenne lub chilli, aby uzyskać nieco pikantną przekąskę. Możesz także dodać cynamon, goździki lub gałkę muszkatołową. Wszystko w zależności od tego na co aktualnie masz ochotę, lub jaki smak herbaty wybierasz.

Kiełki na wieczorną przekąskę

Miska świeżych i kolorowych kiełków jest hitem, jeśli chodzi o zdrowe przekąski. Możesz je wcześniej uprażyć (moong). dodaj świeżo pokrojone warzywa, takie jak ogórek i pomidory, i przypraw je solą, pieprzem, kolendrą, lub innymi ulubionymi ziołami.

Prażone z przyprawami orzeszki ziemne

Ziarna orzeszków ziemnych są dobrym źródłem białka w diecie. Są one również bogate w błonnik i dobrej jakości tłuszcz i są pełne wielu witamin i białek. Możesz rzucić je na patelnię, posypać chilli lub cynamonem i chwilę prażyć. Takie prażone z przyprawami orzeszki to wspaniała przegryzka do wieczornej herbaty.

Migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, daktyle i suszone śliwki – wieczorny mix!

Migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, daktyle i suszone śliwki zawierają wiele przeciwutleniaczy. Są również bogate we włókna, które pomagają w utracie wagi. Orzechy te zawierają również duże ilości nienasyconych tłuszczów, które są dobre dla serca, ponieważ pomagają w zmniejszaniu stanu zapalnego tętnic. Mogą także podnieść poziom dobrego cholesterolu.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Idealne i zdrowe przekąski na wieczór

Idealne i zdrowe przekąski na wieczór

Dobry film, książka, herbatka z koleżanką. Jesteś najedzona (powinnaś), zjadłaś obiad a nawet kolację. Wiesz, że każdy większy „wybryk” może być źródłem wyrzutów sumienia następnego dnia. Mam dla ciebie idealne i zdrowe przekąski na wieczór. Jednak jest jeszcze ich nieodłączny przyjaciel – kubek pysznej herbaty. Nic tak nie osłabia kompulsywnego łaknienia jak pyszna herbata. Biała czy owocowa to idealny wybór na wieczorną posiadówkę.

Kubek Irving i przekąski na ratunek!

Idealne i zdrowe przekąski na wieczór to lada wyzwanie. Każda kobieta wie, że nie zadowoli się byle czym… jednak warto zastąpić smażone czy ciężkie przekąski czymś zdrowym. Szczególnie jeśli jesteś na diecie lub w ciąży, powinnaś uważać na to co jesz, tym bardziej wieczorem.

Dlaczego tak ważna jest dobrze dobrana herbata? Ponieważ jej smak i aromat uspokaja zmysły, które w przypadku wieczornego głodu są dość rozbudzone. Biała herbata zaparzona w odpowiedni sposób uspokaja, natomiast herbaty owocowe nie zawierają substancji pobudzających i są pysznym napojem, który nie grozi twojej wadze.

Wybierając wieczorną przekąskę upewnij się, że wybierasz te o wysokiej zawartości błonnika, ponieważ to prowadzi do powolnego uwalniania cukru, co zapobiega nadmiernym jego skokom, ogranicza także nasze pragnienia, utrzymując w stanie sytości przez długi czas.

Inną rzeczą, o której należy pamiętać, jest iloraz białka, ponieważ białko również trawione jest bardzo powoli, dzięki czemu pomaga utrzymać wysoki poziom sytości.

Nasiona/pestki dyni jako idealna wieczorna przekąska

Nasiona dyni są nasycone witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami oraz są wyjątkowo smaczne, dzięki czemu są jedną z najzdrowszych przekąsek, które można zjeść w godzinach wieczornych wraz z filiżanką herbaty. Możesz je upiec, uprażyć lub ugotować. Doprawić odrobiną curry w proszku, pieprzem cayenne lub chilli, aby uzyskać nieco pikantną przekąskę. Możesz także dodać cynamon, goździki lub gałkę muszkatołową. Wszystko w zależności od tego na co aktualnie masz ochotę, lub jaki smak herbaty wybierasz.

Kiełki na wieczorną przekąskę

Miska świeżych i kolorowych kiełków jest hitem, jeśli chodzi o zdrowe przekąski. Możesz je wcześniej uprażyć (moong). dodaj świeżo pokrojone warzywa, takie jak ogórek i pomidory, i przypraw je solą, pieprzem, kolendrą, lub innymi ulubionymi ziołami.

Prażone z przyprawami orzeszki ziemne

Ziarna orzeszków ziemnych są dobrym źródłem białka w diecie. Są one również bogate w błonnik i dobrej jakości tłuszcz i są pełne wielu witamin i białek. Możesz rzucić je na patelnię, posypać chilli lub cynamonem i chwilę prażyć. Takie prażone z przyprawami orzeszki to wspaniała przegryzka do wieczornej herbaty.

Migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, daktyle i suszone śliwki – wieczorny mix!

Migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, daktyle i suszone śliwki zawierają wiele przeciwutleniaczy. Są również bogate we włókna, które pomagają w utracie wagi. Orzechy te zawierają również duże ilości nienasyconych tłuszczów, które są dobre dla serca, ponieważ pomagają w zmniejszaniu stanu zapalnego tętnic. Mogą także podnieść poziom dobrego cholesterolu.

Podziel się z innymi
Dagmara Chmielewska
Dagmara Chmielewska

Absolwentka psychologii klinicznej na SWPS-ie. Obecnie zapracowana mama 2,5 letniego Gabrysia oraz przyszła mama jego 20 tygodniowego brata. Prywatnie temperamentna ekstrawertczka, w ciągłym biegu. Wielką radość sprawia mi czytanie książek oraz podróżowanie.


Fatal error: Cannot redeclare woom_post_single_comment_list() (previously declared in /var/www/vhosts/mamawformie.pl/mamawformie.pl/wp-content/themes/woom/comments.php:11) in /var/www/vhosts/mamawformie.pl/mamawformie.pl/wp-content/themes/woom/comments.php on line 11