Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Produkty w diecie, które wpływają na płodność

Produkty w diecie, które wpływają na płodność

Zdecydowaliście się na dziecko. Planujesz w ciągu najbliższego roku lub kilku miesięcy zajść w ciążę. Powinnaś zatem poznać produkty w diecie, które wpływają na płodność. Warto abyś włączyła je do swojej diety.

W osobnym artykule znajdziesz porady dla was dwojga: Dieta a płodność czyli co jeść, żeby zajść w ciążę (https://mamawformie.pl/dieta-a-plodnosc-czyli-co-jesc-zeby-zajsc-w-ciaze/)

Poznaj pięć kategorii produktów, które powinnaś spożywać, aby dobrze przygotować swój organizm do ciąży.

Kwas foliowy wpływa na płodność

Kwas foliowy to bardzo ważny składnik w diecie każdej przyszłej mamy. Znajdziesz go w produktach takich jak: produkty pełnoziarniste, wzbogacone zboża, warzywa i owoce cytrusowe. Spożywanie kwasu foliowego jest ważne, aby zapewnić zdrowszą ciążę i zminimalizować ryzyko wad wrodzonych.

 

świeże warzywa na stole

Białka wysokiej jakości

Jedno z badań przeprowadzonych na parach mających problemy z płodnością wykazało, że dieta o wyższej zawartości białka i niższej zawartości węglowodanów przyczyniła się do zwiększenia częstości ciąży. Spożywanie diety składającej się z 25% lub więcej białka i 40% lub mniej węglowodanów poprawiło jakość jaj i podwoiła częstość ciąż u pacjentów z zapłodnieniem in vitro, w przeciwieństwie do diety stosującej dietę o wyższej zawartości węglowodanów i mniejszej zawartości białka. Całe jaja i białka jaja są doskonałym źródłem, podobnie jak drób z białego mięsa i ryby, szczególnie te bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.

Jeśli jesteś wegetarianką, fasola i rośliny strączkowe są również zdrowymi źródłami białka, które są bogate także w żelazo, inny niezbędny składnik odżywczy. Uważaj natomiast z produktami sojowymi, ponieważ te przetworzone mają zwykle wyższą zawartość sodu.

Kwasy tłuszczowe Omega-3

Kwasy tłuszczowe Omega-3, są zalecane kobietom w ciąży, jednak starając się o dziecko również powinnaś o nich pamiętać, ponieważ organizm potrzebuje zdrowych tłuszczy do transportu hormonów – dzięki czemu możesz zajść w ciążę. Pamiętaj o kwasach tłuszczowych omega-3, dostarczysz je do organizmu jedząc: nasiona chia, nasiona lnu oraz jedząc porcję ryb raz w tygodniu.

Owoce i warzywa

Owoce i warzywa dostarczają wielu niezbędnych składników odżywczych i przeciwutleniaczy i pomagają zmniejszyć stan zapalny w organizmie. Dodatkowo, kiedy zajdziesz już w ciążę, będziesz miała większy apetyt, warto wówczas jeść owoce i warzywa zamiast węglowodanów. Dlatego im wcześniej wypracujesz nawyk jedzenie surowych warzyw i owoców, tym lepiej.

Podziel się z innymi
Karolina Jach
Karolina Jach

Mama Aleksandra, pomysłodawczyni i wydawca portalu mamawformie.pl Na pierwszym miejscu w pracy zawodowej stawia pomoc innym mamom. Jako mama stara się być na 100%. Wrodzony perfekcjonizm bywa męczący dlatego codzienna walka z ego stała się już rutyną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close