Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Co jeść, żeby mieć zdrowe i piękne włosy?

Co jeść, żeby mieć zdrowe i piękne włosy?

Co jeść, żeby mieć zdrowe i piękne włosy?

To jak wyglądają nasze włosy uzależnione jest przede wszystkim od czynników dziedzicznych, ale nie tylko! Znaczą rolę odgrywają tu różne czynniki, takie jak: środowisko, stres czy odpowiednia dieta! Odpowiednie szampony czy odżywki, to zaledwie krok do tego, żeby mieć piękne i zdrowe włosy. O ich kondycję trzeba również zadbać od wewnątrz – dostarczając swojemu organizmowi odpowiednich witamin i składników mineralnych. Co jeść, żeby mieć zdrowe i piękne włosy? Oto kilka podpowiedzi:

Owoce na piękne i zdrowe włosy

Wprowadź do swojej diety różnorodne owoce – melony, winogrona, mandarynki czy jagody. Postaraj się jednak, aby owoce, które wybierzesz przeplatały się wzajemnie, postaw na różnorodność.  Wpływ na kondycję włosa mają w dużej mierze witaminy z grupy C, które znajdziemy w owocach cytrusowych. Tutaj znajdziesz przepis na pyszne owocowe śniadanie klik!

Rośliny strączkowe na piękne i zdrowe włosy

Fasola jasiek i soczewica powinny być nieodłączną częścią naszej diety, ponieważ dostarczają naszemu organizmowi mnóstwa protein, które wspomagają wzrost zdrowego włosa. Zawierają też ważny dla zdrowych włosów cynk, żelazo oraz biotynę. To właśnie brak biotyny może spowodować, że twoje włosy będą się łamały.

Orzechy na piękne i zdrowe włosy

Orzechy brazylijskie są idealnym  źródłem selenu, bardzo ważnego dla skóry głowy minerału. Z kolei orzechy włoskie zawierają kwas linolenowy i kwas omega-3, które wspomagają kondycję włosów. Są również źródłem cynku, tak jak nerkowce, orzeszki czy migdały. Brak cynku w organizmie spowoduje wypadanie włosów, zadbaj więc by nie zabrakło go w twojej diecie.

Nabiał i jajka na piękne i zdrowe włosy

Chude mleko albo jogurty dostarczają nam mnóstwo wapnia, który odpowiada za wzrost naszych włosów. Zawierają też serwatkę i kazeinę, które są cenne w budowaniu struktury włosów. Sięgnij więc po nabiał na przykład na śniadanie. Alternatywą dla nabiału są jajka – nie ważne w jakiej formie: na twardo, miękko czy sadzone, są źródłem protein, witaminy B12 i biotyny – ważnymi składnikami dla zadbanych włosów.

Marchewka na piękne i zdrowe włosy

Marchewka jest idealną przekąską i świetnym źródłem witaminy A, która wpływa na kondycję skóry głowy. Pamiętajmy więc, że zdrowa skóra to zdrowe włosy!

Jeśli wydaje ci się, że jesz za mało części produktów, lub twoja dieta nie jest zbilansowana, zastanów się nad zmianą nawyków żywieniowych, to prostsze niż myślisz! Pomocny artykuł znajdziesz tutaj KLIK!

Podziel się z innymi
Dagmara Chmielewska
Dagmara Chmielewska

Absolwentka psychologii klinicznej na SWPS-ie. Obecnie zapracowana mama 2,5 letniego Gabrysia oraz przyszła mama jego 20 tygodniowego brata. Prywatnie temperamentna ekstrawertczka, w ciągłym biegu. Wielką radość sprawia mi czytanie książek oraz podróżowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close