Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

dieta wegańska w ciąży, mama, mama w formie

Weganka w ciąży – co jeść, aby zadbać o zdrowie dziecka?

Coraz więcej kobiet decyduje się na zmianę swoich nawyków żywieniowych. I chociaż dieta wegańska nie jest już odbierana jako kolejny wymysł, to weganka w ciąży w dalszym ciągu wzbudza swoim jadłospisem wiele kontrowersji wśród mięsożerców. W takim razie nadszedł czas, by co nieco wyjaśnić w kwestii weganizmu – czyli diety pozbawionej jakichkolwiek produktów pochodzenia zwierzęcego!

Weganka w ciąży – co jeść, aby zadbać o zdrowie dziecka?

Czy dieta wegańska w ciąży jest bezpieczna dla dziecka? Czy weganka w ciąży dostarcza organizmowi odpowiednią ilość wartościowych substancji odżywczych? Oczywiście, że tak, ale pod warunkiem, że vege mama w rozsądny sposób urozmaici swoją dietę roślinną. Oto kilka dowodów na to, że nie tylko produkty odzwierzęce skrywają w sobie wiele cennych dla organizmu właściwości.

Przeczytaj także: Top 1 w diecie ciężarnej

 

Weganka w ciąży – dieta bogata w białko

 

Dobrze zbilansowana dieta wegańska w ciąży musi być przede wszystkim bogata w białko, które jest odpowiedzialne za rozwój płodu. Białko to niezbędny składnik, żeby dziecko rosło i jednocześnie prawidłowo się rozwijało. Oczywiście najwięcej białka występuje w mięsie i rybach, których vege mama za wszelką cenę stara się unikać. Okazuje się jednak, że diety wegańskie i zawierają również sporą ilość białka. Gromadzi się także w wielu produktach preferowanych przez wegan. Najwięcej białka w produktach roślinnych można znaleźć między innymi w warzywach strączkowych. Polecane są: fasola lub soczewica, w tofu, komosa ryżowa, a nawet orzechy.

 

Istotne jest jednak to, by odpowiednio łączyć produkty roślinne. Tylko w ten sposób można właściwie uzupełnić aminokwasy. Weganka w ciąży bez wahania może łączyć: kaszę z grzybami, fasolę z ryżem, makaron z grzybami oraz gołąbki z kaszą.

Przeczytaj także: Podstawowe błędy żywieniowe młodych mam

Weganka w ciąży – produkty bogate w witaminy z grupy B

 

Witaminy są niezwykle istotne w trakcie trwania ciąży. Produkty bogate w witaminę B12 umożliwiają prawidłowy wzrost dziecka, a dodatkowo zapobiegają powstawaniu problemom z kręgosłupem u dziecka. Dieta wegańska w ciąży niestety w dużej mierze ogranicza możliwość spożycia pożądanej dawki witaminy B12. Powszechnie panuje opinia, że najlepsze źródła tego typu witaminy zawarte są w mleku, nabiale, mięsie, rybach i jajkach. Są to składniki, których vege mama nie spożywa. Na szczęście wśród szerokiej oferty produktów dedykowanym weganom znajdują się te, które są wzbogacone o witaminę B12. Warto również skontaktować się z lekarzem, który zaproponuje odpowiednią suplementację.

 

Weganka w ciąży – żelazo – jak je uzupełnić?

 

Weganka w ciąży ze szczególną czujnością powinna kontrolować poziom żelaza w swoim organizmie. W okresie, w którym kobieta spodziewa się dziecka musi być produkowana dużo większa ilość krwi niż zwykle. Dzięki wytwarzanej krwi dopiero rozwijający się maluszek pozyskuje wartościowe składniki odżywcze oraz tlen.

 

Niestety, dieta wegańska w ciąży w swoim jadłospisie nie uwzględnia takich produktów jak mięso czy ryby, dlatego każda vege mama musi znaleźć ich równie wartościowe zamienniki. Najlepsze posiłki bogate w żelazo to między innymi: rośliny strączkowe, orzechy, suszone owoce, komosa ryżowa oraz jarmuż.

Przeczytaj także: Sok z buraka, zdrowe i genialne oczyszczenie

Podziel się z innymi
Weronika Gazda
Weronika Gazda

Jestem studentką dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS. Nazwałabym się realistką, bo przecież wszystko ma swoje plusy i minusy. Uwielbiam dzielić się swoimi przemyśleniami, inspirują mnie ludzie, a przede wszystkim relacje damsko-męskie, którym codziennie dosyć uważnie się przyglądam. Jako ciekawostkę, która zdradza mój charakter dodam, że odwiedzając tę samą knajpę nigdy nie zamawiam czegoś, czego już próbowałam. Dlaczego? Bo uwielbiam sprawdzać, testować i porównywać. A wszystko po to, aby później podzielić się z kimś swoimi odczuciami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close