Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Czy w ciąży można pić kawę, mama, mama w formie

Czy w ciąży można pić kawę?

Czy w ciąży można pić kawę? Spodziewasz się dziecka i nie wyobrażasz sobie dnia bez wypicia filiżanki kawy? Czy picie kawy w ciąży jest szkodliwe? Na ile filiżanek kawy może pozwolić sobie przyszła mama?

Czy w ciąży można pić kawę?

Picie kawy podnosi ciśnienie i poprawia nastrój. To jedna z najpopularniejszych forma spędzenia wolnego czasu. Dużo słyszy się na temat jej uzależniającego wpływu na organizm oraz o tym, że wypłukuje cenne elementy na przykład magnez. Kobiety w ciąży są więc ostrzegane przed szkodliwymi skutkami jej picia. Przyspieszenie czynności serca może zaburzyć przepływ krwi przez łożysko, co może szkodliwie wpłynąć na transport substancji odżywczych do płodu. Kwestia nie dotyczy jednak kawy samej w sobie, ale kofeiny w niej zawartej. Organizm kobiety podczas ciąży funkcjonuje inaczej. Metabolizm kofeiny u przyszłej mamy trwa dłużej. Zmiany na tle hormonalnym wpływają na zmniejszenie aktywności enzymów wątrobowych. Kofeina wraz z jej metabolitami przenikają przez łożysko, jej wydalanie jej spowolnione, co może wpłynąć na rozwój płodu. Nie oznacza to jednak, że ciężarne muszą całkowicie zrezygnować ze swojej ulubionej filiżanki kawy.

Zaleca się ograniczenie picia kawy w ciąży. Dzienna dawka kofeiny, która nie szkodzi dziecku wynosi do 300 mg. To 2-3 filiżanki naparu. Jej stężenie zależy od stopnia uprażenia ziaren kawy, ilości użytej na porcję i metody parzenia. Przeciętna filiżanka mocnego naparu kawy mielonej to około 74 mg kofeiny, gdzie identyczna porcja zamiennika w formie rozpuszczalnej wynosi prawie 120 mg. Taka ilość kofeiny jest bezpieczna dla kobiety w ciąży. Trzeba jednak pamiętać, że ten związek chemiczny występuje nie tylko w kawie. Przyszła mama powinna wiedzieć, w jakich produktach może jeszcze ją znaleźć. Kofeinę zawierają też: herbata, kakao, czekolada i wyroby czekoladowe, napoje energetyzujące i typu cola, napary z mieszanek ziołowo-owocowych, suplementy diety o właściwościach odchudzających i oczyszczających organizm czy produkty przyspieszające metabolizm.

W okresie ciąży każda mama dba o siebie najlepiej jak potrafi, dlatego warto na ten czas zrezygnować ze złych nawyków żywieniowych i zastąpić je zdrowszymi. Poranny zastrzyk energii może też zapewnić woda z cytryną czy spacer na świeżym powietrzu. Lepiej zastąpić kawę zieloną herbatą. Jeżeli pijasz ją dla smaku wybierz zbożowy zamiennik. Na rynku dostępna jest również kawa bezkofeinowa. Jej filiżanka zawiera tylko 3 mg kofeiny. Jej picie przez kobiety w ciąży nie jest jednak zalecane, ponieważ jest oczyszczana za pomocą metod chemicznych.

Podziel się z innymi
Kinga Kubel
Kinga Kubel

Licencjonowana marketerka. Studentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Obserwatorka świata i branży reklamowej. Poszukiwaczka twórczych i kreatywnych treści. Fanka wzorzystych skarpetek i hummusa z marchewką. Mama chrzestna dwójki księżniczek. Kandydatka na najlepszą ciocię na świecie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close