Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Dlaczego warto wprowadzić ryby do rodzinnego menu, mama, mama w formie

Dlaczego warto wprowadzić ryby do rodzinnego menu?

Dietetycy zalecają regularne spożywanie ryb, ze względu na ich bogatą zawartość składników odżywczych. Czy wiesz w jaki sposób uwzględnienie ich w jadłospisie Twoich domowników, może pozytywnie wpłynąć na zdrowie całej rodziny?

Dlaczego warto wprowadzić ryby do rodzinnego menu?

Bo w rybie znajdziemy nie tylko ości!

Dieta Twoich domowników powinna być nie tylko smaczna, ale przede wszystkim zbilansowana. Posiłki muszą być źródłem niezbędnych składników pokarmowych, witamin i minerałów zarówno dla poznającego świat malucha jak i pracujących rodziców. Dietetycy zalecają spożywanie ryb dwa, a nawet trzy razy w tygodniu. Niestety goszczą one na naszych domowych stołach zbyt rzadko. A powinny zdecydowanie częściej, ponieważ są źródłem łatwo przyswajalnego białka wysokiej jakości oraz zdrowych kwasów omega-3, które pozytywnie wpływają na pracę układu krwionośnego i nerwowego. Mają też działanie przeciwnowotworowe oraz spowalniają starzenie się organizmu. Są zalecane kobietą starającym się o dziecko, ponieważ pobudzają płodność. Ryby zawierają również cenne antyoksydanty jak witaminę A i E, miedź oraz selen, które posiadają właściwości wzmacniające. Podawanie ryb dziecku dwa razy w tygodniu zwiększy jego odporność. A obecność witamin z grupy B wspomoże układ nerwowy oraz pozytywnie wpłynie na procesy pamięciowe i koncentrację całej rodziny.

Jakie ryby wybrać?

Większą ilość kwasów omega-3 oraz jodu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy, zawierają odmiany morskie. Pierwsze miejsce zajmuje tutaj łosoś. Każda dbająca o linię mama doceni fakt, ze ryby słodkowodne są chudsze i charakteryzuje je mniejsza ilość kalorii. Opłaca się sięgnąć po nie szczególnie ponurą jesienną porą, ponieważ zwiększają poziom serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Warto wprowadzić do rodzinnego menu zarówno jeden jak i drugi rodzaj ryb. Dla maluchów najodpowiedniejsze będą gatunki o małej ilości ości, np. łosoś, mintaj czy sola. Chętniej też zjadają odmiany o białym mięsie. Jesteśmy tym co jemy, jeżeli od początku dasz dziecku dobry przykład i pokażesz, że spożywanie ryb jest smaczne oraz zdrowe, ono na pewno również je polubi. Należy pamiętać, że powinniśmy wybierać świeże ryby, które pochodzą ze sprawdzonego źródła, ponieważ w dzisiejszych czasach notorycznie nadużywa się w hodowli stosowania antybiotyków, hormonów czy środków bakteriobójczych. Gatunkiem wywodzącym się z takich warunków jest najczęściej panga, która może zawierać w swoim mięsie metale ciężkie.

 

Podziel się z innymi
Kinga Kubel
Kinga Kubel

Licencjonowana marketerka. Studentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Obserwatorka świata i branży reklamowej. Poszukiwaczka twórczych i kreatywnych treści. Fanka wzorzystych skarpetek i hummusa z marchewką. Mama chrzestna dwójki księżniczek. Kandydatka na najlepszą ciocię na świecie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close