Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
więta, dieta, kobieta, zdrowie, figura, kilogramy, mama w formie

Jak jeść w święta, żeby nie przytyć?

Jak jeść w święta, żeby nie przytyć? Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowo trudny okres dla wszystkich tych, którzy starają się utrzymać wagę lub zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. Pyszne lecz ciężkostrawne posiłki, słodkie ciasta, słodzone napoje – a wszystko to pochłaniane w ogromnych ilościach. Jak uniknąć pokusie i co jeść w święta, by nie przytyć?

Kolacja Wigilijna – jak jeść z głową?

Jeśli nie chcesz zaprzepaścić ciężkiej pracy, którą włożyłaś w dotychczasowe treningi i zdrową dietę, to koniecznie musisz wdrożyć kilka zasad. Pierwszą z nich jest zakaz głodzenia się przez cały dzień, by zrobić miejsce na wieczorną ucztę. Niezależnie od tego ile zjesz, Twój żołądek ma określoną ilość miejsca, w którym zmieści się pokarm. Nie przejadaj się! Po prostu jedz mało, ale często. Nie bez znaczenia jest również aktywność fizyczna. Nie szukaj wymówek, poświęć kilka minut na trening lub wybierz się na długi rodzinny spacer.

Potrawy Wigilijne – czego ze sobą nie łączy?

Jesteś na diecie? W takim razie staraj się przygotowywać i wybierać potrawy z mniejszą ilością tłuszczu. To właśnie tłuszcz obciąża żołądek i wątrobę, przez co po degustacji bardzo często czujemy się ociężali i senni. Jednymi z najbardziej ciężkostrawnych potraw są: kapusta, groch czy fasola. Lekkostrawna Wigilia to również taka, podczas której jemy wszystko w odpowiedniej kolejności. Jeśli przechodzisz już do próbowania ciast, to nie rozpoczynaj ponownie jedzenia pierogów z kapustą i grzybami bądź śledzi w occie.

Co pić a czego unikać w Święta?

Doskonałym wyborem na ugaszenie pragnienia po świątecznym posiłku jest niegazowana woda lub słaba herbata [KLIK] – może by: czarna, zielona lub ziołowa. Dobrze dobrany płyn nawadnia organizm, a także wspomaga trawienie. W takim razie czego unika? Wystrzegaj się słodzonych, gazowanych napojów, gdyż to właśnie one w głównej mierze powodują wzdęcia. Masz ochotę na coś dobrego na Święta Bożego Narodzenia? Sięgnij po lampkę dobrego, wytrawnego wina lub tradycyjny, niskosłodzony kompot z suszu.

Lekkie potrawy wigilijne

Nie chcesz przytyć, a jednocześnie nie masz ochoty odmawiać sobie kilku kawałków ciasta? Zrób ich dietetyczne wersje! Obecnie na rynku jest mnóstwo zdrowszych zamienników cukru, mąki i oleju, z których powstają równie przepyszne wypieki. Podobna zasada dotyczy potraw wigilijnych. Jeśli masz ochotę na odrobinę eksperymentów kulinarnych to stwórz między innymi pierogi z mąki razowej i ugotuj je w wodzie.

Podziel się z innymi
Weronika Gazda
Weronika Gazda

Jestem studentką dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS. Nazwałabym się realistką, bo przecież wszystko ma swoje plusy i minusy. Uwielbiam dzielić się swoimi przemyśleniami, inspirują mnie ludzie, a przede wszystkim relacje damsko-męskie, którym codziennie dosyć uważnie się przyglądam. Jako ciekawostkę, która zdradza mój charakter dodam, że odwiedzając tę samą knajpę nigdy nie zamawiam czegoś, czego już próbowałam. Dlaczego? Bo uwielbiam sprawdzać, testować i porównywać. A wszystko po to, aby później podzielić się z kimś swoimi odczuciami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close