Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

dziecko, sen, zdrowie, rozwój, mama, mama w formie

Ile snu potrzebuje Twoje dziecko?

Ile snu potrzebuje Twoje dziecko? To zależy. I oczywiście, istnieją pewne „normy”, ale jak świat światem – każde dziecko jest inne i z tymi „normami” bywa różnie. Jedno jest pewne – sen ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu i jest szczególnie ważny dla naszych dzieci. Dlaczego? Odpowiadamy poniżej.

Dlaczego sen jest ważny w rozwoju dziecka?

  • Sen ma wpływ na każdy układ organizmu, również immunologiczny. Jeżeli dziecko ma problemy ze spaniem, np. nie śpi wystarczająco dużo, spada jego odporność
  • W nocy, szczególnie tuż po zaśnięciu, gdy sen jest bardzo głęboki, wydziela się najwięcej hormonu wzrostu. Ważne więc żeby dziecko uregulować rytm spania naszych pociech.
  • Dzięki wyspaniu się dziecko ma dobrą pamięć, ćwiczy koncentrację uwagi, lepiej przyswaja wiedzę.
  • Wyspane dziecko ma lepszy humor, co sprzyja rozwojowi emocjonalnemu i nawiązywaniu relacji społecznych.

Ile snu potrzebuje Twoje dziecko?

Najnowsze zalecenia na temat ilości snu opublikowała niedawno American Academy of Sleep Medicine. Co ciekawe, wytyczne dotyczą nie tylko niemowląt i małych dzieci. W dokumencie opublikowanym w czasopiśmie „Journal Clinical Sleep Medicine” naukowcy opisują odpowiednią ilość snu zarówno dla niemowląt od 4. miesiąca życia, aż po dzieci i nastolatków do 18. roku życia. Ich wskazówki wyglądają następująco:

  • Niemowlę w wieku 4 – 12 miesięcy – powinno spać od 12 do 16 godzin dziennie, w regularnych odstępach czasu (w tym drzemki),
  • Maluch w wieku 1 -2 lata – powinno spać od 11 do 14 godzin dziennie w regularnych odstępach czasu (w tym drzemki),
  • Przedszkolak w wieku 3-5 lat – powinno spać od 10 do 13 godzin dziennie w regularnych odstępach czasu (w tym drzemki),
  • Uczeń w wieku 6-12 lat – powinno spać od 9 do 12 godzin dziennie,
  • Nastolatek w wieku 13-18 lat – powinny spać od 8 do 10 godzin dziennie.

Zalecenia te powstały w oparciu o prawie roczne badania oraz przeglądy 864 badań naukowych. Dotyczyły one związków pomiędzy długością trwania snu, a jego wpływem na rozwój mózgu i ogólne zdrowie. Zostały zatwierdzone przez Amerykańską Akademię Pediatrii.

Podziel się z innymi
Dagmara Chmielewska
Dagmara Chmielewska

Absolwentka psychologii klinicznej na SWPS-ie. Obecnie zapracowana mama 2,5 letniego Gabrysia oraz przyszła mama jego 20 tygodniowego brata. Prywatnie temperamentna ekstrawertczka, w ciągłym biegu. Wielką radość sprawia mi czytanie książek oraz podróżowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close