Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

mama w formie, mamawformie, bieganie, biegać, po ciąży, bieganie po ciąży

Jak biegać razem z dzieckiem? 

Jak biegać razem z dzieckiem? Myślisz nad rozpoczęciem swojej przygody z bieganiem lub powrotem do pasji sprzed ciąży?  Zacznij aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu razem ze swoją pociechą. Podpowiemy Ci, jak biegać razem z dzieckiem. Bo szczęśliwa mama, to mama w formie!

  • Jak włączyć Twoje dziecko w aktywne życie rodzinne?
  • Wózek biegowy rozwiązaniem dla biegającej mamy
  • Zdrowa moda na Slow Jogging 

Jak biegać z dzieckiem? Kiedy zacząć?

Powrót do aktywnego trybu życia po okresie ciąży nie należy do najłatwiejszych zadań. Na wspólne treningi z maleństwem trzeba swoje odczekać. I nawet jeśli już w połogu czujesz się świetnie – pamiętaj, że Twoje ciało przez 9 miesięcy ciąży przeszło ogromną zmianę i potrzebuje czasu na regenerację. Jeśli zechcesz wrócić do biegania zapytaj swojego lekarza czy to już odpowiedni i bezpieczny moment. Zacznij od dłuższych, energicznych spacerów, możesz na nie zabrać maluszka otulonego chustą lub nosidłem lub w zwykłym wózku z gondolą. Kiedy będziesz czuła się w pełni sił zacznij powolne biegi. Nawet te kilku minutowe pozwolą Ci na powrót do kondycji sprzed ciąży i przygotują do powrotu do biegania pełną parą.  Kiedy będziesz gotowa, aby biegać z dzieckiem idealnym rozwiązanie będzie specjalny wózek biegowy. Ważne jest jednak to, że nie powinnaś zaczynać tej przygody przed ukończeniem przez dziecko  7- 8 miesięcy. Dlaczego nie wcześniej? Młodsze maleństwa nie posiadają odpowiednio rozwiniętego kośćca, który byłby wystarczająco odporny na wstrząsy towarzyszące bieganiu. 

 

Jogger – czyli wózek do zadań specjalnych!

Jaki wózek biegowy wybrać? Idealne zarówno dla mam rozpoczynających swoją przygodę z bieganiem, jak i zaawansowanych biegaczek są wszechstronne jogerry od THULE. Znajdziecie je w naszym sklepie w specjalnej cenie! [KLIK] W joggera warto w niego zainwestować, ponieważ posiada wszystkie elementy gwarantujące bezpieczeństwo Tobie i Twojemu dziecku. Duże tylne koła i obrotowe koło przednie ułatwiają sprawne manewrowanie. Zintegrowany hamulec ręczny zapewnia większą kontrolę na pagórkowatym terenie. Proste i szybkie składanie ułatwia przechowywanie i transport. Pojemny kosz bagażowy przyda się na zabranie najpotrzebniejszych rzeczy, chociażby wody. Dziecko będzie całkowicie bezpieczne dzięki pasom, wyściełanemu fotelikowi, daszkowi ochronnemu i okienkom wentylacji. Aerodynamiczna i lekka konstrukcja nadaje się do poruszania w każdym terenie. Najlepiej jednak wybierać asfalt lub utwardzone drogi leśne. 

 

O czym należy pamiętać podczas biegania z joggerem?

Maluch powinien być stopniowo przyzwyczajany do wspólnego biegania w wózku. Każda biegająca mama musi też zdać sobie sprawę, że to zupełnie inna technika uprawiania tego sportu. Specyfika opiera się na mniej dynamicznym ruchu górnej części ciała. Miednica i obręcz barkowa są nieruchome. Rączka powinna znajdować się na wysokości pozwalającej na swobodne zgięcie łokcia. Warto pchać wózek na przemian lewą i prawą ręką, a założenie tzw. smyczy na przegub ułatwi kontrolę nad wózkiem. 

Slow Jogging czyli biegać każdy może!

Ta forma biegania przywędrowała do nas aż z Japonii. Podobno jest przepisem na długowieczność. To bieganie wolniejsze od chodu, które spowalnia procesy starzenia. Zwiększa wytrzymałość organizmu i sprawność intelektualną. Niezwykle istotna jest technika biegu – która wymaga miękkiego lądowania na śródstopiu, wykorzystując zdolności amortyzacyjne stopy. To idealna metoda na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem w każdym wieku i niezależnie od wagi. Pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy i powrócić do formy sprzed ciąży. 10 minut powolnego biegania spala 200 kalorii! Slow Jogging to odpowiedź na pytanie – jak biegać razem z dzieckiem. Jest idealną opcją na wspólne rodzinne bieganie i aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu razem ze swoją pociechą, jeżeli jest już nieco starsza. Dziecko z łatwością poradzi sobie z truchtem w postaci małych kroczków w tempie 3-4 km/h, czyli standardową techniką tego stylu.

Bieganie z dzieckiem nie musi być  nudne!!

Co zrobić, aby przekonać malucha do takiej formy aktywności? Zamień ją w zabawę! Niech wspólne bieganie dostarczy Wam jak najwięcej radości. Warto zaproponować maluchowi gry typu berek, ściganie do celu czy bieganie od ławki do ławki, które w rezultacie rozwiną zwinność, skoczność i koordynację ruchową początkującego biegacza. Kiedy dziecko skończy już rok szkolny tempo slow jogginu pozwoli Wam na swobodną rozmowę w trakcie biegania. Wasze pierwsze treningi mogą się też składać z interwałów w postaci kilkuminutowych marszo-biegów dostosowanych do możliwości ruchowych malucha. Kto wie, może Twoja pociecha tak pokocha jogging, że stanie się drugim Robertem Korzeniowskim!

 

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close