Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

detoks jakiego nie znałaś, mama, mama w formie

Detoks jakiego nie znałaś

Detoks jakiego nie znałaś? Brzmi dobrze? No jasne! Dlaczego nie miałabyś spróbować czegoś nowego. Nie ma przecież nic lepszego dla organizmu jak porządny detoks. Właśnie…, ale czy tylko o organizm i zdrową sylwetkę chodzi?

Kilka tygodni temu byłam na cudownym warsztacie, podczas którego pracowałyśmy ze swoją kobiecością. Podczas poznawania się, jedna z dziewczyn wspomniała, że jest na detoksie od negatywnych myśli.

Muszę przyznać, że zaciekawiła mnie swoją krótką opowieścią o tym, jak radzi sobie nie tylko z negatywnymi myślami, ale również komunikatami jakie do niej docierają.

Detaks jakiego nie znałaś, czyli jak podziękować za negatywne komunikaty

Koleżanka pracuje w korporacji. Kiedy spotykała się ze współpracowniczkami podczas przerwy na kawę, za każdym razem miło było sobie ponarzekać. Oczywiście, przecież każda z nas ma jakiś „problem” i jasne, zawsze lepiej podzielić się opowieścią o swojej niedoli…

Jednak od pewnego czasu zaczęła przepraszać swoje koleżanki i poprosiła o nie komunikowanie w jej obecności negatywnych spraw. Kiedy spotykała się z niezrozumieniem, po prostu wychodziła z pomieszczenia. Słusznie. To tak, jakbyś była na detoksie sokowym a koleżanki kusiłyby cię słodyczami. Przecież jeśli usłyszą, że już od czterech dni jesteś tylko na sokach i dodatkowo widzą, że chudniesz, nie pomyślą o tym, żeby wmuszać w ciebie słodycze czy kanapki.

Detoks, jak radzić sobie z napływem negatywnych myśli

Pierwszym pytaniem jakie słyszę, kiedy polecam komuś detoks od negatywnych myśli jest: ok, ale jak to zrobić? Jak nie myśleć negatywnie? To bardzo proste. Za każdym razem, kiedy napływa do ciebie negatywna myśl, czyli taka, która sprawia, że się zasmucasz lub denerwujesz, zastępujesz ją myślą pozytywną. Na początku może to chwilę potrwać, jednak z czasem zdziwisz się jakie to proste.

Na przykład, twoje dziecko jest pierwsze dni w szkole czy przedszkolu, lub zostawiłaś je z nową nianią. Napływają myśli, które nie są miłe, każda z nas je dobrze zna. Czym je zastąpić? Myślą, że twoje dziecko świetnie się bawi i jest szczęśliwe. Oczywiście, nie mam tu na myśli nie sprawdzania sytuacji, niani czy przedszkola. Jednak trzymanie ręki na pulsie a zamartwianie się pół dnia to dwie różne sprawy.

Jak sobie pomóc? Dodatkowym działaniem, które może pomóc jest prowadzenie dzienniczka wdzięczności. Kiedy zaczynasz spisywać rzeczy, ludzi, sytuacje, za jakie jesteś wdzięczna, masz lepszy dostęp do pozytywnych myśli, którymi zastępujesz te negatyne.

Powodzenia!

Podziel się z innymi
Karolina Jach
Karolina Jach

Mama Aleksandra, pomysłodawczyni i wydawca portalu mamawformie.pl Na pierwszym miejscu w pracy zawodowej stawia pomoc innym mamom. Jako mama stara się być na 100%. Wrodzony perfekcjonizm bywa męczący dlatego codzienna walka z ego stała się już rutyną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close