Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
dieta, zdrowie, odżywianie, jedzenie, warzywa, owoce, mama w formie

Ile posiłków powinno jeść dziecko?

Ile posiłków powinno jeść dziecko?

Ile posiłków dziennie powinno jeść dziecko? Na pewno nie raz zadawałaś sobie to pytanie. Jako doświadczona Mama wiesz, że odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa zrównoważonego rozwoju malucha. jeśli zastanawiasz się, czy aby na pewno nie je mniej niż kolega z przedszkola? Czy jego posiłki są zdrowe i pełnowartościowe?  Dowiedz się jak dobrze skomponować jadłospis malucha, tak aby dostarczyć mu wszystkiego czego potrzebuje. 

  • Ile posiłków powinno spożywać kilkuletnie dziecko?
  • Jak powinna wyglądać dobrze skomponowana dieta dziecka?
  • Zasady prawidłowego żywienia dziecka w wieku 1-3 roku życia

Codzienne menu Twojego dziecka

Każda mama martwi się, czy jej maluch nie je za dużo ani za mało. Ile posiłków tak naprawdę powinno jeść dziecko? Specjaliści twierdzą, że nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Każdy maluch rozwija się bowiem inaczej i ma swoje indywidualne potrzeby. Ilość posiłków dziennie przede wszystkim powinna dostarczać odpowiedniej wartości składników odżywczych, minerałów i witamin. Prawidłowe żywienie dzieci od najwcześniejszych lat ma wielkie znaczenie dla ich zdrowia w przyszłości. Niestety raporty ostatnich lat mówią o niepokojących wnioskach dotyczących diety maluchów w Polsce. Badanie przeprowadzone przez Instytut Matki i Dziecka przy wsparciu Fundacji NUTRICIA pokazuje, że zbyt wiele niemowląt jest nieprawidłowo karmionych w pierwszym okresie ich  życia. 94% polskich dzieci po 1. roku otrzymuje wraz z dietą niewystarczającą ilość witaminy D, a aż 88% je za mało warzyw. Które są (o zgrozo!) wymieniane na słodycze, bo 3/4 z nich spożywa zbyt wiele cukru.

Nie ilość tylko jakość ma znaczenie

Zapamiętaj, że wprowadzenie dobrych nawyków żywieniowych już we wczesnym dzieciństwie może ochronić Twoją pociechę przed otyłością, cukrzycą a nawet nowotworem czy udarem. 27,5 proc. Polskich dzieci w wieku 1-3 ma już nadwagę lub otyłość! Uświadamiając maluchowi zasady zdrowego żywienia od małego, nauczysz go podejmowania właściwych wyborów w przyszłości. Z pomocą każdej mamie przychodzi Instytut Matki i Dziecka z poradnikiem żywienia w wieku od 1. do 3. roku życia. Traktuj jego zalecenia jak mantrę i receptę na zdrowie.

 

Ile posiłków powinno jeść dziecko? Od 4 do 5 posiłków dziennie: 3 podstawowe i 1-2 uzupełniające. To sposób odżywiania, a nie ilość jedzenia decyduje o prawidłowym rozwoju. Z tego powodu dieta dziecka powinna być przede wszystkim regularna i zróżnicowana. Odstępy między posiłkami nie powinny być za długie. Jednorazowe przyjmowanie zbyt dużych porcji zaburzy trawienie, a podjadanie słodyczy obniży apetyt. Spadki glukozy narażają dziecko na senność, apatię i przemęczenie. Tylko urozmaicone posiłki dostarczą mu niezbędnej ilości składników odżywczych.

Odpowiednie proporcje jadłospisu Twojego dziecka:

  • 4-5 porcji produktów białkowych, w tym 3 porcje produktów mlecznych, 1-2 porcje mięsa, ryb, jaj (porcja to szklanka mleka, pół szklanki jogurtu, plasterek serka, pół piersi kurczaka, plasterek schabu czy pół jajka),
  • 5 porcji produktów zbożowych, pełnoziarniste pieczywo, kasze, ryż, makaron, płatki zbożowe (porcja to pół bułki, kromka chleba, 2-3 łyżki kaszki/makaronu/ryżu)
  • 5 porcji warzyw, świeże warzywa najlepiej sezonowe, świeże zioła (porcja to ziemniak, 2 łyżki groszku/kukurydzy, mały pomidor, pół małej papryki/ogórka)
  • 4 porcje owoców, owoce najlepiej aby były świeże najlepiej świeżych (porcja to mała brzoskwinia, pół banana, pół szklanki malin/wiśni/truskawek)
  • 1-2 porcje tłuszczów, wskazane są zwłaszcza oleje (porcja tłuszczu to łyżeczka oleju/masła)

 

 

Ile snu potrzebuje Twoje dziecko?

Podziel się z innymi
Kinga Kubel
Kinga Kubel

Licencjonowana marketerka. Studentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Obserwatorka świata i branży reklamowej. Poszukiwaczka twórczych i kreatywnych treści. Fanka wzorzystych skarpetek i hummusa z marchewką. Mama chrzestna dwójki księżniczek. Kandydatka na najlepszą ciocię na świecie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close