Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Wiosna na talerzu Twojego dziecka

Wiosna na talerzu Twojego dziecka

Wiosna na talerzu Twojego dziecka pomoże zregenerować organizm malucha po zimie. Czy wiesz jakich składników odżywczych mu dostarczyć, żeby zyskał energię na harce na świeżym powietrzu? Sprawdź czego potrzebuje dziecko w okresie wiosennym. Zrób świąteczne porządki nie tylko w kuchni, ale także w Waszej diecie. Niech wiosna na talerzu Twojego dziecka uszczęśliwi jego brzuszek. 

  • Czego potrzebuje organizm malucha po zimie?
  • Jak odpowiednio ułożyć dietę dziecka, aby dostarczyć mu wiosennej energii?
  • Czego nie może zabraknąć w wiosennym jadłospisie malucha?

Już przybyła wiosna miła

Zima, nawet ta niezbyt sroga, nas nie oszczędza. Po okresie przeziębień i wyziebienia organizm domaga się regeneracji. Tum bardziej jeśli maluch zimą łykał antybiotyki. Z tego powodu jego odporność jest osłabiona. Niech nie dziwią Cię jego wahania nastrojów. Układ krwionośny i hormonalny musi przystosować się do nowej pory roku. Aby maluch przestał być wyczerpany, senny i rozdrażniony, wystarczy zrobić wiosenne porządki w jego menu. 

Wiosna na talerzu Twojego dziecka z pewnością dostarczy mu energii potrzebnej do czerpania radości z zabaw na świeżym powietrzu. Czego potrzebuje dziecko w okresie wiosennym? Przede wszystkim diety dostosowanej do wzmożonej aktywności fizycznej i odpowiedniego nawodnienia. Wyższa temperatura jeszcze bardziej zwiększa pragnienie. Wiosenna dieta malucha powinna być lekka i bogata w świeże warzywa i owoce. Najlepiej te sezonowe, bo to prawdziwa bomba witamin i minerałów oraz naturalnych składników odżywczych istotnych dla rozwoju młodego organizmu. 

 

Obowiązkowe pozycje wiosennego menu 

W okresie przesilenia wiosennego odpowiednia dieta pełna świeżych produktów wzmocni naturalną odporność dziecka. Korzystaj z naturalnych składników o działaniu bakteriobójczymi i przeciwwirusowym. W związku z tym gotuj posiłki z dodatkiem czosnku, cebuli i miodu (pamiętaj, że surowy czosnek może jeść maluch po trzecim roku życia a miód po 12 miesiącu). W walce z infekcjami pomogą też żywe kultury bakterii. Wiosna na talerzu Twojego dziecka nie może obyć się bez produktów sfermentowanych takich jak kefiry  czy  jogurty. Dzięki nim wzmocnisz naturalne mechanizmy obronne organizmu malucha i wyregulujesz pracę jego układu trawiennego. Źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli przede wszystkim omega-3 i omega-6 będą ryby. Żelazo znajdziesz w brokułach, szpinaku, natce pietruszki, wołowinie, jagnięcinę, indyku czy żółtkach jajek.

Witaminki, witaminki 

Sięgaj po sezonowe owoce i warzywa, które są źródłem niezbędnych witamin i błonnika. Wiosna na talerzu Twojego dziecka to kolorowe i chrupiące potrawy, które maluch spałaszuje w mgnieniu oka. Kanapeczki z różową rzodkiewką i zieloną sałatą dostarczą mu witamin z grupy B, witaminy C, K i beta karotenu oraz potasu, fosforu, żelaza, magnezu, cynku i wapnia. Aż trudno uwierzyć, że w taki prostej potrawie jest tyle bogactwa. Godnymi uwagi są też botwina, kalarepa, kalafior oraz szparagi. Jeszcze więcej witamin znajdziesz w owocach. Ich królem jest np. agrest. Te małe zielone kuleczki to źródło witamin z grupy B, witaminy C, beta karotenu, kwasu foliowego, magnezu, potasu i fosforu. Pomogą też maluszkowi z problemami zaparć. Natomiast zawarte w soczystych jabłkach pektyny sprzyjają oczyszczaniu organizmu z toksyn. Zwalczą też zimowe znużenie i poprawią samopoczucie. Podobnie jak maliny, które dodatkowo są pełne witaminy C, E, K i witamin z grupy B oraz związków mineralnych: potasu, magnezu i fosforu. Co ważne wykazują właściwości przeciwgorączkowe, przeciwzapalne i przeciwbakteryjne niezwykle przydatne w okresie przesilenia wiosennego. Ponieważ wczesna wiosna to nie sezon na nie – sięgaj po te mrożone. Szkrab chętniej zje swoje witaminki, jeżeli zaserwujesz je na wiosennej zastawie –  w towarzystwie Pani Biedronki albo Pana Motylka.

 

Wiosna pachnie zdrowiem

Świeże przyprawy to najbardziej aromatyczne składniki wiosennego menu. Jeżeli nie masz domowego ogródka, możesz przyozdobić swoją kuchnię w doniczki z bujnymi ziołami. Przyprawy wzmocnią apetyt niejadka. Nadadzą posiłkom niepowtarzalnego smaku. Do tego ułatwią przyswajanie składników mineralnych przez mały organizm. Szczypiorek dodatkowo usprawni trawienie. Jest również dobrym źródłem witaminy C wzmacniającej odporność, podobnie jak jego zielona siostra natka z pietruszki. Jeżeli nie eksperymentowałaś wcześniej z ziołami, lepiej powoli przyzwyczajaj pociechę do nowych smaków. Możesz zacząć od bardziej delikatnego koperku. Na wiosenne kanapki i sałatki idealnie pasują świeże kiełki. Możesz śmiało wprowadzić je do diety malucha po 10 miesiącu. Jeżeli trudno Ci przekonać niejadka do warzyw, nawet niewielka ilość kiełków będzie dla niego prawdziwym zastrzykiem witamin. A wspólne sadzenie rzeżuchy na stół wielkanocny to doskonała wiosenna zabawa! A zatem – jedzcie wiosennie! NA ZDROWIE! 

 

Ile posiłków powinno jeść dziecko?

 

Podziel się z innymi
Kinga Kubel
Kinga Kubel

Licencjonowana marketerka. Studentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Obserwatorka świata i branży reklamowej. Poszukiwaczka twórczych i kreatywnych treści. Fanka wzorzystych skarpetek i hummusa z marchewką. Mama chrzestna dwójki księżniczek. Kandydatka na najlepszą ciocię na świecie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close