Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
ciąża, apetyt, dieta w ciąży

Brak apetytu w ciąży – jak sobie z nim poradzić?

Co robić, kiedy nie masz apetytu w ciąży?

Nie tylko poranne mdłości dają się we znaki przyszłej mamie. Brak apetytu w ciąży jest także jednym z typowych objawów, z którymi musi zmierzyć się ciężarna. Problemy z jedzeniem wynikają przede wszystkim ze zmian hormonalnych. Jak poradzić sobie z brakiem apetytu w ciąży?

  • W jakim trymestrze ciąży występują zaburzenia łaknienia?
  • Przyczyny braku apetytu u ciężarnych
  • Sposoby na pobudzenie łaknienia w ciąży

Ciążowe braki apetytu

Co jest powodem zaburzenia łaknienia u ciężarnych? Brak apetytu wynika ze zmian hormonalnych zachodzących w organizmie przyszłej mamy. Zawroty głowy, drażniące zapachy, mdłości przychodzące o różnych porach oraz stres to czynniki, przez które ciężarna czasem nie umie spojrzeć na jedzenie ze smakiem. Jednak brak apetytu w początkowej fazie ciąży nie powinien wzbudzać niepokoju. W drugim trymestrze ciąży możesz zauważyć u siebie zaburzenia łaknienia. Jego winowajcom jest podniesiony poziom hormonu hCG. Jak poradzić sobie z brakiem apetytu w ciąży?

 

Jak przechytrzyć apetyt – wskazówki dla ciężarnych

 

Każda przyszła mama musi wiedzieć, że w pierwszej fazie ciąży najważniejsza jest jakość posiłków, które lądują w jej brzuszku. Nie koniecznie ich ilość. Zapotrzebowanie kaloryczne ciężarnej wzrasta wraz z rozwojem płodu. Jednak jej zbilansowana dieta musi dostarczać odpowiednią ilość białek, tłuszczy i węglowodanów. Zaburzenia łaknienia w ciąży mogą spowodować braki witamin i mikroelementów w organizmie ciężarnej. Jak zatem poradzić sobie z brakiem apetytu w ciąży? Żeby mieć większą ochotę na jedzenie warto wypić herbatę bądź napar z dodatkiem imbiru. Doskonale pobudza łaknienie. A dodatkowo zmniejsza mdłości. Podobnie jak witamina B6, która jeszcze ukoi Twoje nerwy. Znajdziesz ją w bananach, kaszy gryczanej i czerwonej papryce. Metabolizm podkręci także szklanka wody o poranku, zdrowe przekąski i małe porcje posiłków, ale przede wszystkim dobry humor! Przyszła mama powinna być wypoczęta i zrelaksowana. Należy unikać sytuacji stresowych, które ściskają żołądek.

 

Brak apetytu w początkowym okresie ciąży to naturalna kolej rzeczy. Jeśli zaburzenia łaknienia oraz wymioty utrzymują się dłużej niż parę dni – skonsultuj się z lekarzem.

 

 

Podziel się z innymi
Kinga Kubel
Kinga Kubel

Licencjonowana marketerka. Studentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Obserwatorka świata i branży reklamowej. Poszukiwaczka twórczych i kreatywnych treści. Fanka wzorzystych skarpetek i hummusa z marchewką. Mama chrzestna dwójki księżniczek. Kandydatka na najlepszą ciocię na świecie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close