Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
upał, nawodnienie

Jakie napoje są najlepsze podczas upałów?

Gorący temat – czego nie pić podczas upałów!

Kiedy termometr za oknem dostaje gorączki, należy przede wszystkim zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Jak skutecznie ugasić pragnienie podczas upałów? Co powinniśmy pić, a czego unikać w gorące dni?

  • Najlepsze sposoby na nawodnienie organizmu w upalne dni
  • Czego nie pić podczas upałów

Pij wodę – będziesz wielki!

W gorące dni pocimy się o wiele bardziej. Jest to naturalny proces obronny organizmu przed przegrzaniem.  Razem z potem tracimy wodę, ale także sole mineralne, potas i sód. A ich nie dobór prowadzi do zaburzenia homeostazy. Czego wynikiem jest osłabienie układu krwionośnego, zbyt wysokie ciśnienie, ryzyko zawału czy udaru. Ucierpieć też może układ nerwowy. Poziom koncentracji i uwagi spada, prowadząc nawet do apatii. Aby utrzymać stan równowagi organizmu, należy dostarczać od 2 do 3 litrów płynów dziennie! Co więc najlepiej pić podczas upałów? WODĘ! Woda, woda i jeszcze raz woda! W gorące dni nie możemy dopuścić do odwodnienia organizmu. Jeżeli czujemy pragnienie należy je od razu zaspokoić.

Skuteczne gaszenie pragnienia

Istotne jest nie tylko ile płynów przyjmujemy w ciągu dnia, ale także co pijemy. Należy bowiem uzupełnić poziom wypoconych elektrolitów. Maluchy często kręcą nosem na widok szklanki z mineralną. Co zatem oprócz wody? Pewnym sposobem na upał są świeżo wyciskane orzeźwiające soki. Idealnie sprawdzają się do tego pomidory! To bogate źródło potasu, które zapewni uzupełnienie niedoborów tego pierwiastka. Jeżeli Twoi domownicy nie przepadają za drinkami warzywnymi – z zaserwuj owocowe! Szklanka soku z pomarańczy czy grejpfruta momentalnie ugasi pragnienie. Do dzbanka z wodą warto dodać także ogórka, który zapewni orzeźwiający smak (i także jest doskonałym źródłem potasu). Listki mięty to absolutna podstawa – mają ochładzający charakter, ale spróbujcie też zaparzonej herbatki miętowej w wersji cold na przykład z dodatkiem mrożonych truskawek czy borówek. Mniam! Braki witaminowe świetnie uzupełniają także napoje izotoniczne (nie mylić z energetykami!). W ich składzie znajdziesz idealne proporcje biopierwiastków, witamin i minerałów, które przywrócą organizm do równowagi.

Czego nie pić podczas upałów:

  • kawy – kofeina działa moczopędnie, podnosi ciśnienie i wypłukuje potas,
  • mocnej herbaty – wysokie stężenie teiny skutkuje podobnymi skutkami co działanie kofeiny
  • alkoholu – rozszerza on naczynia krwionośne, podobnie jak słońce, takie połączenie może doprowadzić do zaburzeń rytmu serca
  • energetyków i coli – po pierwsze to źródła bezwartościowego cukru, zawierają stężony dwutlenek węgla, a wspomniana wcześniej zawarta w nich kofeina wypłukuje cenne związki mineralne z organizmu

Ciekawostką jest, że podczas skwaru organizm lepiej reaguje na lekko ciepłe napoje. Powód? Nie tracimy wtedy dodatkowej energii na ich ogrzanie!

Podziel się z innymi
Kinga Kubel
Kinga Kubel

Licencjonowana marketerka. Studentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Obserwatorka świata i branży reklamowej. Poszukiwaczka twórczych i kreatywnych treści. Fanka wzorzystych skarpetek i hummusa z marchewką. Mama chrzestna dwójki księżniczek. Kandydatka na najlepszą ciocię na świecie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close