Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
dieta na wzmocnienie, zdrowa dieta, witaminy

Jesienna dieta dla całej rodziny

Jaka dieta pomoże nam wzmocnić się na okres jesień/ zima?

Jesień. Piękna, złota polska jesień….. Taaa, nie dość, że niezbyt jest piękna, z małymi wyjątkami, to jeszcze nastąpił wielki powrót wirusów, kaszelków, katarków itp.. Szukamy różnych sposobów, aby uchronić się przed zmasowanym „atakiem”. Jednym z najlepszych sposobów jest po prostu specjalna jesienna dieta.

 

Nawyki, które wspierają dietę

– PICIE WODY – zalecany jest start dnia ze szklanką ciepłej wody z cytryną i odrobiną miodu. Rano można też pić różne mikstury i napary zdrowotne, np. aloes z cytryną i oliwą (przepis podamy na życzenie 😊)

– ZDROWE KOKTAJLE – warzywa, owoce, miód, soki, miód, zioła, a czasem kropla oliwy. Mix dowolny.

– CIEPŁE ŚNIADANIA (owsianka, jaglanka, jajecznica, tost pełnoziarnisty)

– SŁODZENIE MIODEM zamiast cukrem (ciepłych, nie gorących napojów, bo wtedy miód traci swoje właściwości)

 

Co powinno się znaleźć w naszym jesiennym menu?

Dieta w każdym okresie roku, poza naszymi najbardziej ulubionymi produktami, zazwyczaj opiera się na najbardziej dostępnych, czyli po prostu sezonowych warzywach i owocach.

I tak, przez właściwie cały rok dostępne są warzywa korzeniowe, tj. marchewka, seler, burak, pietruszka i to one są najlepszą podstawą dla ZUP lub ciepłymi tzw. JARZYNEK do obiadów.

Polecam też moje ukochane warzywa strączkowe (fasola, soczewica, groch, cieciorka), które są bogate  w białko i witaminy, bardzo odżywcze i sycące.

Również dostępne cały rok są pyszne i zdrowe KASZE (jaglana, gryczana, jęczmienna, pęczak). Tu nie ma ograniczeń i możemy je serwować na śniadanie/ desery (jaglanka, kulki owocowo-jaglane), obiad (kotlety z kaszy, dodatek do mięsa/ warzyw, dodatek do zupy), kolacja (jak do obiadu, ale też do sałatek).

Dieta, bogata w naturalną witaminę C to np. KISZONKI (ogórki, kapusta, a ostatnio też bardzo popularne – buraki).

Witaminę D z kolei zapewnią nam w diecie ryby, najlepiej śledź, makrela, ale także jaja i ser żółty.

Garstka jesiennych porad

Jest parę zasad które zawsze pomogą w utrzymaniu zdrowia i dobrej kondycji organizmu. Te akurat powinniśmy stosować cały rok. Jesień często wystawia nasze zdrowie na dużą próbę, więc w tym okresie pilnujcie wspomnianych zasad o wiele bardziej.

– SEN – wysypiajcie się – na ile możecie, pilnujcie ilości godzin, które codziennie przesypiacie. Z dziećmi w miarę 😉 łatwo, ale Wy też pamiętajcie o wczesnym kładzeniu się i spaniu min. 6h (idealnie 8-9 godzin, ale idealny świat rodziców…. Hmmm)

– RUCH to zdrowie – jeśli nie jesteście fanami sportów i nie macie w codziennym planie np. joggingu na świeżym powietrzu, postarajcie się chociaż więcej spacerować. Bez wymówek, wystarczy, że odstawicie samochód i podejdziecie do sklepu po potrzebne zakupy albo wyprowadzicie psa sąsiada jeśli nie macie swojego.

– ŚWIEŻE POWIETRZE – spacery – zawsze, ale bardzo ważne jest też powietrze, które mamy w domu. Ważne jest, aby wietrzyć mieszkanie i starać się, aby w Waszym mieszkaniu nie było zbyt ciepło, szczególnie właśnie  w okresie grzewczym

– WITAMINY – no właśnie, tego nigdy za wiele, szczególnie w formie owoców, warzyw, orzechów i dobrych tłuszczy. I tak, zdrowe słodycze też NA TAK 😊

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close