Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.

Brukselka na talerzu – jak zachęcić do niej dzieci?

Sposoby na niejadka

Mała niewinna brukselka. Jest zielona, gorzkawa i ma charakterystyczny zapach. Dla wielu z nas niezjadliwa. A niesłusznie, bo to prawdziwa bomba witaminowa. Jak poradzić sobie z tym warzywem i zachęcić dziecko do jedzenia brukselki?

  • Właściwości odżywcze brukselki
  • Jak ugotować brukselkę, aby nie była gorzka?

Przepis na brukselkę idealną

Jak dokonać tego, żeby brukselka nie była bleee tylko mniam? Wystarczy ją umiejętnie ugotować. Odpowiednio przygotowana jest smaczna i zdrowa. Sekret tkwi w pozbyciu się goryczy. Warzywo traci naturalny gorzki smak po zamrożeniu. Dlatego kupując świeżą brukselkę, warto włożyć ją na noc do zamrażarki i przyrządzić dopiero następnego dnia. Zawsze wybieraj brukselki o intensywnie zielonych liściach. Żółtawe główki świadczą o utracie składników odżywczych. Przed wrzuceniem do garnka usuń zewnętrzne listki i natnij trzon na krzyż, po to aby w trakcie gotowania mógł szybciej zmięknąć. Oprócz soli do wody dodaj łyżeczkę cukru i odrobinę mleka a do smaku i przeciwko wzdęciom zioła prowansalskie, imbir lub suszony koperek. Odlej ją po krótkiej chwili od gotowania i ponownie zalej wrzątkiem. Garnek zostaw otwarty, aby ulotniły się nieprzyjemne aromatyczne związki. Wystarczy 5 minut. Idealnie przyrządzona brukselka powinna być al dente. Warto wzbogacić nią jesienny obiad, bo zawiera wiele cennych składników odżywczych.

Zielono mi

Brukselka jest szczególnie zalecana w jesiennym okresie przeziębień i zachorowań. Już 100 gram tego warzywa pokrywa 100 procentowe zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. Jej regularne spożywanie wzmacnia odporność dziecka. To zielone niewinne warzywo ma wielką moc. Stanowi doskonałe źródło potasu, wapnia, magnezu, kwasu foliowego, β-Karotenu, witaminy A i C oraz witamin z grupy B. Zapewnia wszystko, co potrzebne każdemu maluchowi do prawidłowego wzrostu. Możesz śmiało serwować prawidłowo ugotowaną brukselkę już od 6 miesiąca.

 

Brukselka nie szkodzi ciężarnym. Jednak odradza się jedzenie jej podczas karmienia piersią, żeby nie narażać matki na wzdęcia, a malucha na kolkę.

 

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close