Kim jesteśmy?

Kim jesteśmy?

Mama w formie, a właściwie mamy w formie, to my. To także każda kobieta, obecna czy przyszła mama. Kim jesteśmy i co jest naszą misją? Mama w formie to nie tylko poradnik jak ćwiczyć czy jeść zdrowo by być fit, to suma naszych doświadczeń́, jak żyć z dziećmi, pracą, obowiązkami, mężem i nie dać się zwariować w tym zabieganym świecie.
witaminy w diecie

Witaminki, witaminki — sprawdź, czy któryś Wam nie brakuje

Świat pędzi. Czasami ciężko za nim nadążyć. W natłoku codziennych obowiązków łatwo zapomnieć nawet o najważniejszej rzeczy — jaką jest zdrowie Twojej rodziny. Sprawdź, jakie są najczęstsze objawy niedoboru poszczególnych witamin i w porę zacznij je uzupełniać.

  • Jak rozpoznać niedobór witamin?
  • Przyczyny i objawy awitaminozy 

 

Niedobór witaminy A

Witamina A to źródło siły i piękna organizmu. Jest ona odpowiedzialna przede wszystkim za nasz wygląd. O jej niedoborze świadczy zatem sucha, szorstka i łuszczącą się skóra czy łamliwe paznokcie. Ale to nie wszystko. Niewystarczająca ilość witaminy A może powodować także problemy z widzeniem o zmierzchu oraz suchość oczu. Odgrywa ona ważną rolę w budowaniu odporności, dlatego jej brak doprowadza do osłabienia i utraty odporności oraz częstszych i poważniejszych infekcji. Witaminę A łatwo  uzupełnić włączając do diety oczywiście chrupiącą marchewkę, ale też prawdziwe masło, żółtka jaj i ser żółty.

 

Braki witaminy D

Brak energii i zmęczenie są często po prostu konsekwencjami niewyspania się. Może jednak okazać się, że wyczerpanie fizyczne jest wynikiem deficytu witaminy D. Jej główne zadanie to wzmacnianie układu odpornościowego. Jeżeli więc Twoja rodzina często łapie infekcje i jest podatna na przeziębienia, warto pomyśleć o suplementacji. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy jest mało słońca. Witamina D jest również ważna dla zdrowych kości. Dzięki niej fosfor oraz wapń zostają prawidłowo wchłaniane w organizmie. Dlatego bóle kostne, pleców oraz kręgosłupa mogą także świadczyć o jej niedoborze. Podobnie jak problemy mięśniowe. Brak witaminy D ma również negatywny wpływ na cykl życia włosów. Powoduje ich wzmożone wypadanie. 

 

Co jeść, żeby mieć zdrowe i piękne włosy?

 

Deficyt witaminy K

Witamina K pełni istotną rolę w krzepnięciu krwi. Bierze bowiem udział w syntezie niezbędnych czynników tego procesu. Dlatego tendencja do powstawania krwotoków wewnętrznych i zewnętrznych, przedłużone gojenie się ran czy biegunki mogą świadczyć o jej braku. Niedobory te mogą prowadzić do zaburzenia mineralizacji kości oraz pojawienia się osteoporozy. Witaminę K uzupełnisz jedząc zielone warzywa: brokuły, jarmuż, sałatę i szpinak czy truskawki, kapustę i kalafior.

 

Nieprawidłowy poziom witaminy B2

Witamina B2 odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu oddechowego, nerwowego i wzrokowego. Także ma sporo roboty. Do tego pomaga w budowie i regeneracji skóry oraz błon śluzowych. Jej niedobór powoduje choroby skóry i błon śluzowych, oczu, a także prowadzi do obniżenia koncentracji i występowania zawrotów głowy. Brak witaminy BS2 jest również winien bolesnym pękanią kącików ust, czyli zajadom. Uzupełni go spożywanie mleka, nabiału, ryb, mięsa, wątroby, zielonych warzyw, drożdży oraz grzybów.

 

Niedobory witaminowe mogą dawać także szereg innych symptomów. Dlatego należy zawsze obserwować organizm i o niego dbać. Zdrowy styl życia to podstawa. Bez niego nawet suplementacja nic nie wskóra.

 

Jagody Goji w trakcie ciąży – czemu na nie uważać?

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie ohsokiddy.com »
Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

Wpisz szukaną frazę i naciśnij enter.

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!

 

W związku z odwiedzeniem naszego serwisu internetowego informujemy, że przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności lub urządzeń. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close